8 testbeszéd hiba, amit ne kövessen el a munkahelyen

hirdetés

A testbeszéd fontos, fontosabb, mint gondolnánk. Kutatások szerint az, hogy miként fogadják mondandónkat 55 százalékban attól függ, milyen beszéd közben a nem verbális kommunikációnk. A munkahelyen különösen ügyelnünk kell testbeszédünkre. Itt van néhány hiba, amit sokan elkövetnek a munkahelyükön, de ha odafigyelünk rájuk gyakorlással javíthatóak és fejleszthetőek.

  1. Koncentrált arckifejezés mosolygás helyett

Sokan, akik nem mosolyognak a munkahelyen, nem feltétlen mogorvák vagy szomorúak, ez a természetes arckifejezés, amit akaratlanul is felvesz az ember. Ennek ellenére az arc azt közvetíti, hogy igenis mogorvák vagyunk, és unjuk a munkánkat.

Mosolyogjon, amikor bemegy egy meetingre. Mosolyogjon, amikor fontos telefont intéz. Az emberek pozitív és magabiztos emberekkel akarnak kommunikálni és érintkezni, szóval egy mosoly sokat segíthet az előrelépesben is. És ez nemcsak másoknak jó, önnek is. A mosolygás (még az erőltetett is) csökkenti a stresszt és boldogabbá teszi az embert.

  1. Határozatlan kézfogás

Amikor az ember kezetráz valakivel, az nagyon fontos emberi interakció, és mély benyomást hagy mindkét félben. Ezért is fontos, hogy ne legyen határozatlan. Egy jó kézfogás határozott de nem túl erős.

  1. Kézelhelyezés

A gesztikulálás fontos kiegészítése a verbális kommunikációnak, habár ha túlzásba viszi az ember amatőrnek és nem professzionálisnak tűnhet. Ennek ellenére a kézhasználat beszéd közben hihetetlenül fontos. A Colgate Egyetem kutatása szerint az emberek jobban figyelnek egy olyan előadóra, aki gesztikulál mondandója közben. Akik pedig nem használják a kezüket beszéd közben, azokat megbízhatatlannak titulálják.

  1. A szemkontaktus megtörése

A legtöbben tudják, hogy állásinterjú közben nagyon fontos a szemkontaktus. Ennek ellenére, amikor már megkapják a munkát, könnyen elfeledkeznek róla. Tartsa a szemkontaktust beszédpartnerével (persze ne bámulja) és ne nézze a telefonját, laptopját! Szemkontaktus bizalmat kreál és ezáltal a munkakörnyezet is jobb lesz.

  1. Ideges gesztusok

Az ember, amikor kényelmetlen helyzetben van gyakran nem tud parancsolni a testbeszédének. Ekkor jönnek elő a minket lenyugtató gesztusok. Például: ujjropogtatás, hajbirizgálás, körömrágás vagy éppen a ceruza rágása. Ezek mind rossz benyomást tesznek és bátortalannak vagy éppen megbízhatatlannak láttatnak minket. Hogy csökkentse a stresszt ilyen helyzetekben a legjobb, ha a szituáció előtt vesz egy-két mély levegőt vagy olyan emlékekre gondol, amelyek kedvesek önnek.

  1. Túl távol vagy túl közel hajolni a másikhoz

A legjobb távolság a kollegáid és ön között beszéd közben a Square Up szerint  90-200 cm. Habár, ha túl távol van az ember mások aggresszívnek vagy lustának láthatják. Ezért fontos megtalálni a tökéletes beszédtávolságot. Emellet az is fontos, hogy semleges pózt vegyünk fel beszéd közben. Bár manapság a munkahelyek sokkal nyitottabbak és családiasabbak, de ha az ember a falnak dőlve kommunikál túl kényelmesnek tűnhet, aki nem veszi komolyan a munkáját.

  1. Futó pillantások az óránkra vagy telefonunkra

Manapság mindenki a telefonját nézi egész nap, de ez nem azt jelenti, hogy beszéd vagy meeting közben is ezt kell tenni.  Ugyanez a helyzet az órával, ami szintén rossz visszajelzést ad, ha éppen társalgunk valakivel.

  1. A kezek összekulcsolása

Ha az ember egy kérdés közben összekulcsolja a kezét védekezőnek tűnhet. Ez a testbeszéd távolságtartónak, makacsnak festheti le és ilyen embert nem sokan szeretnének látni a munkahelyen. Tartsa a kezeit maga mellett!

(CNBC)