A 10 leggazdagabb youtube-os

hirdetés

A Google videó-megosztó oldalán 1000 megtekintésenként átlagosan 2 dollárt lehet keresni. A népszerűséghez nem kell profi stáb. A Youtube videósoknak sokszor elég csak egy kamerába beruházni: ha kellően humorosak vagy meghökkentőek akkor akár egyedül is dollár milliárdokat kaszálhatnak. Megnéztük, hogy a népszerű platformon tavaly kik szedték meg magukat a legjobban.

1.Daniel Middleton (DanTDM)

Becsült 2017-es forgalom: 16,5 millió dollár

A 26 éves brit fiú főként játékvideókból tartja fent a csatornáját. Magyarán leül a számítógépe elé, kipróbálja valamelyik friss címet, közben egy kamerával felveszi a saját reakcióit. Ennek a műfajnak a népszerűsége már hosszú évek óta töretlen. Persze Daniel, mint annyi más „Youtube-sztár”, a Google platformján kívül is komoly bevételt tud generálni: tavaly például a Sydney Operaházban négy teltházas estét tartott (a közönségének főleg a munkájáról beszélt).

2.Evan Fong (VanossGaming)

Becsült 2017-es forgalom: 15,5 millió dollár

A „játékos” videók népszerűségét mutatja, hogy a lista második helyén álló 25 éves kanadai srác is pont ebben a műfajban utazik. Evan Fong azonban csak a legviccesebb részeket tartja meg, ezért a felvett több órás anyagokat 10-16 percesre vágja össze. Annak is megvan az oka, hogy miért nem megy 10 perc alá: a Youtube algoritmusa ugyanis úgy van kitalálva, hogy a túlságosan rövid, pár perces videók nehezebben monetizálhatóak, vagyis kevesebbet lehet velük keresni. Ugyanis a rendszer a főoldalon szívesebben ajánl a felhasználóknak hosszabb anyagokat.

3.Dude Perfect

Becsült 2017-es forgalom: 14 millió dollár

Egy fickó kb. 10 méteres magasságból megpörgetve ledob egy golfütöt, amely pont beleesik a tartójába, egy kenyérszeletet pedig valaki háttal állva behajít a sütőbe. Így leírva talán nem rágta le a körmét, de az ehhez hasonló „trükköket” annyira imádják az emberek, hogy ezekre az öt fős Dude Perfect csapata egy komplett csatornát is fel tudott építeni. Van olyan videójuk, amely már több mint 142 milliós megtekintésnél tart.

4.Logan Paul (Logan Paul Vlogs)

Becsült 2017-es forgalom: 12,5 millió dollár

Az idei éves listán már aligha lesz ennyire elől: azután, hogy a 23 éves amerikai kiment Japánba filmezni Aokigaharába vagyis az öngyilkosok erdejébe és lencsevégre kapott egy felkötött hullát, a Youtube-nál érthetően kivágta a biztosítékot. Az eset után pár hétig a csatornáján elzárták a pénzcsapokat.  Most „próbaidőn” van: ha májusig tud viselkedni és nem csinál egyetlen botrányos videót se akkor minden visszaáll a régibe.

Sokat elmond egyébként Logan Paulról, hogy idén a haverjaival azt is lefilmezték, ahogy áramot vezetnek egy halott patkányba.

Logan már a pályája elején is szenzációhajhászással tett szert a hírnevére: például egyszer azt hazudta, hogy színvak majd egy videóban úgy csinált mintha egy speciális szemüvegnek hála először látná rendesen a színeket.

4.Mark Fischbach (Markiplier)

Becsült 2017-es forgalom: 12,5 millió dollár

Egy a Variety-nak adott interjúban a 28 éves amerikai azt mondta, hogy szeretne a film- és a zeneiparban is befutni. Addig is játékvideókkal szerzi be a napi betevőt. A népszerűségét felhasználva igyekszik karitatív célokat is támogatni: a 18 milliós követői együtt például 1 millió dollárt dobtak össze egy depressziósokat segítő szervezetnek.

6.Felix Kjellberg (PewDiePie)

Becsült 2017-es forgalom: 12 millió dollár

Az ehhez hasonló listák élén a svéd videósnak sokáig bebetonozott helye volt. Múlt évben viszont kicsit megcsappant a forgalma: a Wall Street Journal ugyanis egy riportjában azt állította, hogy Felix neonáci eszméket vall. A nagycégek a cikk megjelenése után kihátráltak PewDiePie mögül: emiatt például azt a sorozatát is elkaszálták, amely a Youtube fizetős változatára a Red-re készült.  PewDiePie az év derekán pedig csak tovább rontotta a helyzetet: egy élő közvetítésben ugyanis „leniggerezte” az egyik játékos társát. Bár Felix annak idején játékvideókkal futott be, újabban a csatornája sokkal kötetlenebb: sokszor csak hosszú monológokat tart arról, ami épp az eszébe jut.

7.Jake Paul

Becsült 2017-es forgalom: 11,5 millió dollár

A listán feljebb szereplő Logan Paul öccse. Hasonlóan a testvéréhez ő se a minőségi videóiról híres. Inkább a meghökkentésben utazik. Egy videóban például sokkolóval kergeti a barátait, egy másikban óriáskigyót tesz az egyik ágyába. A vicc kedvéért pedig egyszer elhitette az élettársával, hogy megcsalja, persze úgy hogy a reakcióját felvette és feltöltötte a Youtube-ra. Az ilyesmi a Google platformján óriási látogatottságot hoz: több olyan videója is van már, amelynek a nézettsége 20 millió felett jár.

8.Ian Hecox  (Smosh)

Becsült 2017-es forgalom: 11 millió dollár

A 30 éves amerikai videós filmekről, zenékről, illetve a mindennapi élet nyügjeiről készít humoros szkeccseket.  Eredetileg volt egy társa is: Anthony Padilla, de ő tavaly júniusban lelépett a csatornától és indított egy sajátot. Már annak is több mint 2 millió feliratkozója van (de csak az összehasonlítás kedvéért: a Smosh-t 22 millió ember követi).

9.Ryan ToysReview

Forgalom: 11 millió dollár

A mindössze 6 éves Ryan a feltöltött videókban nem csinál mást, mint hogy kipróbálja az új játékait: például társasjátékokat, gyurmát, zsírkrétát, helikopteres lufit (mert hogy ilyen is van). Eköré az elképesztően egyszerű ötlet köré a szülők 13 milliós követői bázist tudtak grundolni.

10. Lilly Singh (IISuperwomanII)

Forgalom: 10,5 millió dollár

Bár zenészként is szokott pénzt keresni, a 29 éves kanadai lány a Youtube-on mint humorista lett ismert. A viccei főleg az iskolásoknak szólnak: videói egész sora foglalkozik a szigorú szülőkkel, a tanárokkal és az iskolás élet mindennapjaival.