Benéztünk a kütyürajongók budapesti Mekkájába – Karácsony előtt Ön is megteheti

Magyarország első hivatalos Xiaomi mintaboltjában, a Mi Store-ban jártunk.

Hosszú, kígyózó sorban, kempingszékeken táborozva várták nyár végén a Xiaomi márka hazai rajongói Budapesten a Mi Store márkabolt megnyitását a Lurdy-házban. Az érdeklődés annak is szólt, hogy bár az interneten a hivatalos nyitás előtt is beszerezhetők voltak különböző forrásból a kínai márka egyes eszközei, ez az első hivatalos Xiaomi márkabolt Magyarországon, ahol az európai piacokon elérhető, CE minősítéssel rendelkező, nemzetközi verziójú okostelefonokból és a Xiaomi Ecosystemhez tartozó termékek széles kínálatát árulják.

Nagy számban, széles kínálatban érhetőek itt el a márka okostelefonjai – például a Mi Max 3,  a Mi 8 Lite, a Mi A2 Lite, Pocophone F1, a Redmi 6, a Redmi Note 6 Pro – de emellett más okoseszközök is elérhetők, árulnak dizájndíjas elektromos rollert, fitneszkarkötőket, okosmérleget, akciókamerát, de még légtisztítót, robotporszívót, hátizsákokat is be lehet itt szerezni. Láttunk a boltban 4K-s set-top-boxot, amivel felokosítható az otthoni tévé, és különböző audiórendszereket, de notebookot, egeret, elektromos fogkefét, formatervezett wifi-routert és jelerősítőt, de még LED-es okos asztali lámpát, polarizált napszemüveget és plüssfigurát, termoszt és táskát is. És persze elérhető a világsikerű Xiaomi Mi Band 3 okoskaróra is.

Szóval csupa izgalmas eszközről van szó. Sőt, már a napokban a piacra dobott Xiaomi Mi 8 Pro nevű csúcskészülék is kipróbálható a boltban. Ennek egyik különlegessége, hogy az ujjlenyomatolvasója magába a képernyőbe van beépítve, emellett ultravékony, hajlított és átlátszó titánium dizájn jellemzi, 20 megapixeles előlapi kamerája van, és mindez töredékébe kerül az iPhone-énak: jelenleg 179 ezer forint körüli összegért vihető haza az üzletből.

Egyébként amikor visszatértünk a Mi 8 Pro miatt a boltba, azt tapasztaltuk, hogy az érdeklődés továbbra is nagy a bolt iránt. Sikerült váltanunk pár szót Pesti Zoltán boltvezető-helyettessel is, aki azt mondta, akkora érdeklődést tapasztalnak, hogy szinte sosincs üresjárat.

„Hogy a bolt kiürülne, legfeljebb néhány percre fordul elő, szóval nagyon hamar felpörögtünk”. A sikert többek között annak tulajdonítja, hogy a Xiaomi üzlet koncepciója, hogy minél olcsóbban minél magasabb színvonalú termékeket adjanak a vásárlóknak: „Kis haszonkulccsal dolgozunk, hogy nagy mennyiségeket tudjunk eladni” – magyarázta Pesti, akitől azt is megtudtuk, hogy mostanra mintegy 120-féle terméket kínálnak. A termékkínálat közel azonos a xiaomi.hu webshopéval, de itt kézbe is lehet venni a termékeket.

A boltvezető-helyettes szerint egyébként a Xiaomi rajongók is legalább olyan fanatikusak, mint az Apple és a Samsung márkáké, mivel kezdik felismerni, hogy itt nincsenek elszállva az árak, és legalább olyan élményt és minőséget kapnak, mint a konkurenciától, sőt akár többet is. 

A koncepciónak fontos része, hogy a termékek mindig valamiben többet nyújtsanak az átlagnál. Például a Mi 8 Pro is erre példa, de Pesti Zoltán megmutatta a Mi Robot Vacuum nevű robotporszívót is, amelynek technikai tudásához – például lézeres feltérképezés, mobilapplikáción keresztüli felprogramozás – hasonlót szerinte csak nagyon kevés porszívó nyújt jelenleg a piacon, ilyen tudásszinttel pedig ilyen áron senki: ez jelenleg 89.900 Ft-ért van kitéve a boltba.

Kíváncsi voltam, hogy még a powerbank esetében is tudnak-e valami pluszt nyújtani. Amikor erről érdeklődtem, a boltvezető-helyettes rögtön rávágta, hogy persze, hiszen az ő terméküknek gyors és lassú töltős csatlakozása is van, ami azért nem megszokott. De például a boltban elérhető szelfibotjaik sem szimpla botok, ugyanis akár állvánnyá is alakíthatók egy Facebook Live adáshoz.

Szalay Dániel