Nagyot nőtt a K&H Bank piaci részesedése a hitelezési szegmensekben
ElemzésekJelentősen fokozta a hitelezési aktivitását a K&H Bank. A lakossági hitelkihelyezések terén több mint 13 százalékra emelkedett a bank piaci részesedése. A vállalati hitelállomány pedig 19 százalékkal növekedett 2020-ban – hangzott el a bank által tartott sajtótájékoztatón. A K&H a tavalyi évet 42,3 milliárd forint nettó nyereséggel zárta.
A K&H Bank 2020-ban 42,3 milliárd forint nettó nyereséget ért el, ami éves összehasonlításban 6 százalékos növekedésnek felel meg a rendkívüli tételektől megtisztítva. 2020-ban a K&H Biztosító 8,3 milliárd forint adózás utáni nyereséget realizált.
2020-ban a K&H összesen 620 milliárd forintnyi új hitelt helyezett ki, mely ez éves összehasonlításban 23 százalékos növekedést jelent. A teljes hitelvolumen 18 százalékkal 1900 milliárd forintra nőtt a második félév erős hitelezési tevékenységének köszönhetően.
A hitelpiaci részesedés minden szegmensben erőteljesen nőtt. A negyedik negyedévben az új lakossági hitelkihelyezések terén elért piaci részesedés 13,3 százalékra emelkedett.
A vállalati hitelállomány 2020-ban 19 százalékkal növekedett. A tavalyi év végéig a K&H összesen 173 milliárd forint értékű hitelszerződést kötött a „Növekedési Hitelprogram Hajrá” keretében, és ezzel 11 százalékos piaci részesedést könyvelhet el.
A 2020. második és harmadik negyedévi visszaesése után a vállalati és kkv ügyfelek számlaforgalma a negyedik negyedévben már magasabb volt, mint az előző év hasonló időszakában. A növekvő üzleti volumenek elsősorban annak köszönhetők, hogy a második félévben a koronavírus-járvány második hulláma ellenére gazdasági javulás volt tapasztalható.
K&H folytatta innovációit banki mobilalkalmazásában a K&H+ szolgáltatás elindításával, amely több mint 485,000 mobilbanki felhasználó számára áll rendelkezésre közlekedési jegyek vásárlására. Emellett a K&H a piacon egyedülálló, online számlanyitási szolgáltatást indít.
Pénzügyi eredmények
A K&H Bank 2020-ban 42,3 milliárd forint nettó nyereséget ért el, ami éves összehasonlításban 6 százalékos növekedésnek felel meg a rendkívüli tételek 12,7 milliárd forintos adózás előtti negatív hatásától megtisztítva.
Ez magában foglalja a törlesztési moratóriumhoz kapcsolódó 4,4 milliárd forint módosítási veszteséget, a 19,7 milliárd forint IFRS9 szerinti értékvesztést a pandémia miatt várható jövőbeli hitelezési veszteségekre, valamint a 11,4 milliárd forint adózás előtti pozitív eredményt, amely a K&H Alapkezelő tevékenységének a KBC Asset Management magyarországi fióktelepéhez történő átruházásához kapcsolódik.
A tranzakció következtében kialakuló szorosabb együttműködés jelentős működési szinergiát biztosít a KBC Csoport számára, miközben az ügyfelek továbbra is a korábban megszokott magas színvonalú szolgáltatásokat élvezhetik.
2020 semmihez sem hasonlítható év volt. A nehéz körülmények ellenére a K&H jó pénzügyi eredményt ért el annak köszönhetően, hogy hitelpiaci részesedése minden szegmensben dinamikusan nőtt. A K&H folytatta piacvezető innovációját mobilapplikációjában, például a K&H+ szolgáltatások és az online számlanyitás bevezetésével. Ez azt mutatja, hogy a koronavírus járvány nem lassított le minket, és a K&H válsághelyzetben is erős marad
emelte ki David Moucheron, a K&H Csoport vezérigazgatója.
A K&H rendkívüli tételektől megtisztított, pozitív nettó eredménye az előző évhez viszonyítva 6 százalékkal nőtt 2020-ban a növekvő üzleti volumeneknek – különösen a második félévi gazdasági javulásnak – és a sikeres költséggazdálkodásnak köszönhetően. Ami a K&H ügyfeleinek gazdasági tevékenységét illeti, a 2020. második és harmadik negyedévi visszaesése után a vállalati és kkv ügyfelek számlaforgalma a negyedik negyedévben már magasabb volt, mint az előző év hasonló időszakában.
A K&H Bank továbbra is aktív szerepet vállal a magyar gazdaság, a háztartások, a kisvállalkozások, a nagyvállalatok és a közszféra (állam, önkormányzatok) finanszírozásában. 2020-ban összesen 620 milliárd forintnyi új hitelt folyósítottunk, ez a tavalyi évhez képest 23 százalékos növekedést jelent. A teljes hitelvolumenünk éves összehasonlításban 18 százalékkal, 1900 milliárd forintra nőtt. Az új lakossági hitelkihelyezések esetében piaci részesedésünk a negyedik negyedévben 13,3 százalékra nőtt, a hitelkihelyezések értéke 2020-ban 235 milliárd forintot ért el, ami éves összehasonlításban 21 százalékos növekedésnek felel meg. Ebből 58 milliárd forint volt a babaváró hitel, ami 2020 negyedik negyedévében 12,4 százalékos piaci részesedést jelentett. A vállalati hitelállomány 19 százalékkal bővült. Az „NHP Hajrá!” program keretében a K&H összesen 173 milliárd forint értékű hitelszerződést kötött december 31-ig, és ezzel 11 százalékos piaci részesedést könyvelhet el. Mérlegünkben az államkötvények volumene 1078 milliárd forintot ért el 2020 végére, ami éves összehasonlításban 23 százalékos növekedésnek felel meg.
ismertette Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője.
Bank a zsebben
A koronavírus-járvány felgyorsította a digitális banki és biztosítási megoldások használatát, és erre az ügyfeleket is fogékonyabbá tette.
Jelenleg a K&H-nak 570 ezer digitálisan aktív ügyfele van, ami a teljes ügyfélkör 82 százalékát jelenti. A K&H mobilbank felhasználóinak száma elérte a 485 ezret, ez éves összehasonlításban 28 százalékos növekedésnek felel meg. Az elmúlt év során az ügyfelek átlagosan heti háromszor használták mobilapplikációjukat.
A jövőben is a mobilalkalmazáson keresztül elérhető, banki és biztosítási szolgáltatások fejlesztésére kívánunk összpontosítani. 2020-ban nem pénzügyi szolgáltatásokat is elkezdtünk kínálni ügyfeleinknek, továbbá a mobilbankban elindítottuk a K&H+ alkalmazást. Ez a jegyvásárlási megoldás 485 ezer mobilbanki felhasználónk számára áll automatikusan rendelkezésre. Ügyfeleink több mint ezerféle helyi és helyközi buszjegyet és bérletet vásárolhatnak 70 településen, mindössze pár kattintással, sőt a hitelkártya-adataik megadása nélkül. A K&H szintén az egyetlen pénzintézet a magyar bankpiacon, melynek mobilapplikációja egyaránt kínál utazási, lakás- és kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást. Végezetül, tavaly óta az ügyfelek láthatják hiteleik, betéteik és befektetéseik részleteit a K&H mobilbankban, és számos bankkártya-kezelési funkciót is igénybe vehetnek. Mától pedig elérhetővé válik legutóbbi újításunk az online számlanyitási szolgáltatás a számlanyitási alkalmazásban. A digitálisan aktív ügyfelek száma folyamatosan nő, mivel most már a legtöbb alapvető banki és biztosítási szolgáltatás mobiltelefonon is elérhető. A K&H mobil applikáció egy olyan platform, ahol együtt kezelhetőek a biztosítási és befektetési ügyek, a mobiltárca, sőt még a közlekedési jegyek is, így a bank szó szerint elfér az ügyfél zsebében
tette hozzá Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője.
2020-ban nettó nyereségünk elérte a 8,3 milliárd forintot. A nem-élet terület 51,2 milliárd forintos díjbevételt realizált, ami éves összehasonlításban 4 százalékos növekedésnek felel meg. Az életbiztosítási üzletág erős üzleti teljesítményt nyújtott, és éves szinten 41 százalékos növekedést produkált a rendszeres, biztosítási egységhez kötött (unit-linked) nyugdíjbiztosítási termékek, valamint 38 százalék éves szintű emelkedést a rendszeres, biztosítási egységhez kötött (unit-linked) nem nyugdíjbiztosítási termékek tekintetében. Emellett a kockázati termékek is 22 százalékkal bővültek éves szinten. Digitális ügyfélszolgáltatásunk is folyamatosan javul: 2020-ban több mint 40,000 ügyfél kereste fel nyugdíjbiztosítási kalkulátorunkat. 2021-től több százezer ügyfelünk kapja meg zöld kártyáját digitális formátumban
közölte Nik Vincke, a K&H Biztosító vezérigazgatója.