Erre figyeljen, ha online köt biztosítást!

A mai rohanó világban, amikor minden perc számít, annyi a munka és az elintéznivaló, nagy segítség lehet, ha gyorsan és kényelmesen tudunk ügyeket intézni. Például biztosítást kötni online, egy laptoppal az ölünkben, vagy mobiltelefonnal a kezünkben, akár negyedóra alatt is lehet. De vajon ez ugyanolyan biztonságos, mintha személyesen ütnénk nyélbe a szerződést? 

Az online szerződéskötés sokkal egyszerűbb és a mai kor várakozásait sokkal inkább kiszolgálja. Ám fontos tudni, hogy a megkötni kívánt szerződéssel kapcsolatos tájékozódás ugyanúgy a feladatunk, mintha személyesen hoznánk tető alá egy szerződést. Online sokkal inkább magunkra vagyunk utalva, bár segítséget így is kaphatunk, csak másféle módon.

Az online felületeken lévő táblázatokkal össze tudjuk hasonlítani az egyes termékeket és a biztosítók szolgáltatásait, a fontosabb feltételekről való tájékozódást pedig rövid, könnyen átlátható, kétoldalas terméktájékoztatók is támogatják. 

Érdemes ezekre rászánni némi időt és átnézni őket, mert nagymértékben hozzá tudnak járulni ahhoz, hogy a magunk számára leginkább megfelelő biztosítást kössük meg.

Ha online kötünk biztosítást, az egyik legfontosabb dolog talán az, hogy a kért adatokat pontosan töltsük ki. 

Ezzel ugyanis nagyon sok kellemetlenségtől kímélhetjük meg magunkat.

Az online biztosításkötés egyik legnagyobb előnye azzal szemben, ha ezt személyesen, egy alkusznál vagy ügynöknél bonyolítjuk le, hogy

azt sorban állás, várakozás nélkül tehetjük meg, a nap bármely időszakában. 

A szerződéskötéshez nem kell egy adott helyen lenni, azt bárhol elvégezhetjük. További előny, hogy az online szerződéskötés ma már akár teljesen papírmentesen is végbe tud menni. Így amellett, hogy a környezetünket is kímélhetjük, az otthonunkban sem kell feleslegesen vaskos paksamétákat tárolni, hiszen a legtöbb biztosítással kapcsolatos dokumentáció ma már elektronikusan is elérhető, illetve tárolható.

Nem szabad kétségbe esnie annak, aki az online biztosításkötés során elakad, például azért, mert nem tud értelmezni egy kérdést, vagy megadni egy adatot. Az online biztosításkötő felületeken ugyanis többféle segítséget is kaphat.

A díjszámítási és szerződéskötési folyamatokban találunk úgynevezett helpeket, amelyek az egyes kérdésekhez tartozó magyarázatokat, kiegészítő információkat tartalmazzák. Jól használhatóak a gyakran ismételt kérdések is, mert ezekben a valóban visszatérő kérdéseket és válaszokat találjuk. 

Az online biztosítási kalkulátort üzemeltető alkuszok mindegyike rendelkezik telefonos ügyfélszolgálattal. A chat népszerűsége is egyre nagyobb, ennek segítségével szinte azonnal választ kaphatunk a kérdésünkre. Az adatok kitöltésére fel tudunk készülni azzal, ha az online díjkalkulációhoz előkészítjük ugyanazokat a dokumentumokat, amelyekre egy személyes ügyfélszolgálaton is szükség lehet. Jellemzően ilyen a személyi igazolvány, a már meglévő szerződésünk kötvénye, vagy az ezzel kapcsolatban az évforduló előtt a biztosítótól kapott indexértesítő (arról, hogy a Központi Statisztikai Hivatal által közzétett, hivatalos infláció alapján mennyivel emelkedik biztosításunk következő éves díja). Gépjármű-biztosítások esetén szükség van a forgalmi engedélyben és a jogosítványban szereplő adatokra. Utasbiztosítás kötése során – ha nem egyedül utazunk, akkor – a velünk utazók nevére, születési dátumára és személyi okmányának számára is szükség lesz. Az online alkuszok jellemzően online személyes mappákat is üzemeltetnek a már regisztrált ügyfeleknek, így e felületeken a korábban kötött biztosítási szerződések adatait visszakereshetjük, akár be is tölthetjük a korábbiakat, ha nem történt változás, ezáltal még egyszerűbb és gyorsabb tud lenni az online biztosításkötés.

Az online kalkulátorok minden olyan esetben frissülnek, amikor egy biztosító valamilyen változást hajt végre akár a díjtarifájában, akár az adott termék feltételrendszerében.

Az online kalkulátorok naprakészek, a legfrissebb információkat tartalmazzák. 

Ugyanolyan biztonsággal köthetünk biztosítási szerződést egy online kalkulátorban, mint egy személyes ügyfélszolgálaton.

Az online szerződéskötés során egyre többen választanak valamilyen elektronikus kommunikációs kedvezményt, aminek általában az a feltétele, hogy az ügyfélnek meg kell adnia az e-mail címét, amire a biztosító a dokumentumokat és információkat el tudja juttatni neki. Hasznos észben tartani, hogy egy betelt email-postafiókba nem tudnak a levelek beérkezni, így, ha azt nem tartjuk karban, akkor előfordulhat, hogy nem kapunk meg fontos dokumentumot. Érdemes arra is odafigyelni, hogy ha elektronikus kommunikációt választunk, akkor az e-mail cím változását ugyanúgy be kell jelenteni a biztosítónak, mint például az új lakcímet.