Ezek a legvonzóbb vállalatok Magyarországon

hirdetés

A Mercedes-Benz, az IBM és a Bosch lett idén a legvonzóbb munkáltató Magyarországon a világ második legnagyobb személyzeti tanácsadó cégének felmérése alapján. A Randstad szerint az autógyárak mellett a telekommunikációs területen dolgoznának legszívesebben a magyarok. A kellemes légkör és a rugalmas lehetőségek értékelődtek fel leginkább a munkavállalók szemében, ez a két tényező – a fizetés mellett – a legmeghatározóbb a munkahely kiválasztásakor.

Ismét egy autógyár, ezúttal a Mercedes-Benz lett a legvonzóbb hazai munkáltató a magyar munkavállalók értékelése szerint. A Randstad Employer Brand Research 2018 felmérés eredményei alapján az ötödik alkalommal adták át a legvonzóbb vállalatoknak járó díjakat. Minden évben az autóipar egyik szereplője, az Audi Hungária, illetve a Mercedes-Benz végzett az élen.

 

Kép: autoesstilusonline

A Mercedes-Benz mögött a dobogó második fokára idén a tavalyi negyedik helyezett IBM léphetett fel, míg a bronzérmes – az IBM-hez hasonlóan szintén két helyet javító – Bosch lett. A top10-be két teljesen új szereplő is bekerült a Coca-Cola és a KUKA Robotics személyében.

Kategóriájában nívódíjat kapott a Tesco és a DM, míg saját szektorában különdíjat érdemelt ki a Budapest Bank, a MOL, a B. Braun Medical, a KUKA Robotics, az IKEA, a Coca-Cola, a Vodafone, a Kühne + Nagel, valamint a Lidl.

A pénzügy, logisztika és kereskedelem vonzereje is nőtt

A szektorok versenyében a telekommunikáció végzett az élen (a munkavállalók 42%-a helyezkedne el szívesen az iparágban), megelőzve a tavalyi győztes gyógyszer- és vegyipart. A dobogó harmadik fokát a szolgáltatások foglalják el.

Mi alapján választanak munkahelyet a magyarok? 

A munkahelyválasztást befolyásoló legfontosabb tíz tényező sorrendje nem változott az előző évhez képest.

A listavezetők továbbra is a fizetés (75%), a munkahelyi légkör (64%) és a biztos állás (58%).

Ugyanakkor leginkább a kellemes légkör, valamint a hatodik helyet elfoglaló rugalmas lehetőségek értékelődtek fel a munkavállalók szemében. Ezzel szemben a munkáltatók a pénzügyi stabilitás és az élen járó technológia alkalmazása terén jeleskednek.

A munkáltatói márka építése nagyon kifizetődő: kétszer annyi minőségi jelentkezőt kap az, akinek jó a márkája, az emberek fele még magasabb fizetés esetén se dolgozna rossz márkájú cégeknél, így nekik összességben 10%-kal több bért kell ugyanazon munkáért fizetniük.

A legnagyobb eltérés a munkavállalói elvárások és a munkáltatók kínálta lehetőségek között a fizetések, a munkahelyi légkör, valamint a munka és magánélet közti egyensúly biztosítása terén mutatkozik. 

A Z-generációnak rugalmasság kell

A keresett tehetségek demográfiája is meghatározza, hogy egy vállalatnak mely tényezőkre érdemes fókuszálnia.

Így például a Z-generációt megcélzó pályakezdő pozícióknál fontos a rugalmasság, a sokszínű csapat, valamint a karrierépítési lehetőségek hangsúlyozása, míg a 45 év feletti munkavállalóknak a fiatalabbakhoz képest értékesebb a munkahely hosszú távú biztonsága és pénzügyi stabilitása.

A férfiakat versenyképes jövedelemmel és juttatási csomaggal, míg a nőket stabil állással, valamint a munka és magánélet egyensúlyának biztosításával lehet bevonzani.

A legvonzóbb munkáltatók Magyarországon 2018-ban a Randstad Employer Brand toplistája szerint:

(Zárójelben a 2017-es helyezések)
1. Mercedes-Benz (2.)
2. IBM (4.)
3. Bosch (5.)

4. Nokia Solutions and Networks (10.)
5. KUKA Robotics (-)
6. Samsung Electronics (6.)
7. LEGO (3.)
8. Coca-Cola (-)
9. Siemens (-)
10. British Telecom (BT Roc) (7.)

Legvonzóbb munkaadó különdíjak:

Pénzintézet: Budapest Bank
Energetika és közműszolgáltatás: MOL
Gyógyszer- és vegyipar: B. Braun Medical
Ipar és termelés: KUKA Robotics
Kiskereskedelem: IKEA
FMCG: Coca-Cola
Telekommunikáció: Vodafone
Szállítmányozás és logisztika: Kühne + Nagel

Nívódíjasok (Olyan vállalatok, amelyek kategóriájukban 5 éven belül háromszor nyertek):

Legvonzóbb munkaadó: Audi Hungaria
Legismertebb munkaadó: Tesco
Legvonzóbb munkaadó – Kiskereskedelem: DM