Ezért is sztrájkol egy Eiffel-torony dolgozó

hirdetés

A francia főváros egyik legkedveltebb látványossága, az Eiffel-torony tavaly több, mint 6 millió turistát fogadott. Működését azonban ismételt sztrájkok zavarták meg, mert fenntartóinak 300 fős csapata különböző, a zsebtolvajlástól a karbantartási munkákig terjedő ügyek miatt többször is tiltakozásba fogott.

A legutóbbi sztrájk a liftek előtt kígyózó, hosszú sorok miatt tört ki. A tornyot a turista-szezon derekán le kellett zárni.

A július óta érvényben lévő előírások szerint a Torony kezelői a napi jegyek felét azok számára teszik félre, akik jegyüket interneten vásárolták meg és meghatározott időpontban érkeznek. Korábban csak a jegyek 20 százalékát lehetett előre megvenni.  A gondot közvetlenül az okozza,  hogy a különböző típusú jegyek tulajdonosai számára külön lifteket jelöltek ki, ami „időszakonként kegyetlenül hosszú, egyenlőtlen sorok kialakulásához vezetett” olvasható a CGT szakszervezet által kiadott közleményben.

Így előfordul, hogy azokban az időszakokban, amikor kevés az előre megvásárolt jegy – így kora délután vagy esténként – a foglalt jeggyel érkezők számára fenntartott lift félig üres, míg a másiknál a jegy nélkül érkező turistáknak akár három órát is kell várniuk.

A szakszervezeti vezetők szerint a rendszer kimerítette a személyzetnek azokat a tagjait, akiknek az ideges turistákkal kellett foglalkozniuk, ezért sztrájkba kezdtek.