Nyolc alapelv, hogy tényleg hatékony legyen a hirdetése

hirdetés

Cégvezetőként, vállalkozóként létfontosságú felzárkózni a legújabb hirdetési trendekhez, hogy sikeres marketing stratégiát tudjon folytatni. Mutatjuk az idén legmeghatározóbb közösségi média irányzatokat, és azt is, hogy mire számíthat 2022-ig.

Kiterjesztett valóság

A tavalyi év egyik legnépszerűbb trendje a kiterjesztett valóság (augmented reality – AR) volt. Az Apple bejelentette, hogy az IPhone 8 és IPhone X készülékekben már tesznek egy olyan chipet, amely lehetővé teszi számunkra, hogy a kiterjesztett valóságot átélhessük. A cég szerint ez legalább akkora technológiai előrelépést hoz a világ számára, mint az okostelefon bevezetése.

A technológia egyik legismertebb példája a népszerű Pokémon Go volt, melynek során a valós, fizikai környezetben digitális elemek jelentek meg.

Instagram-sztorik

Már több mint 200 millió ember használja az Instagram képmegosztó portál „Stories” nevű opcióját. Hasonló rendszeren alapul a Snapchat is, ők azonban 50 millióval kevesebb felhasználóval rendelkeznek. A dolog lényege, hogy több fotó és videó segítségével felépíthető egy teljes történet, amelyet a követők egy teljes napig visszanézhetnek az alkalmazáson keresztül.

Az „Influencer” marketing

Robbanásszerűen növekszik az olyan cégek száma, amelyek egy vagy akár több hiteles, elismert és a közösségi médiában népszerű személyen keresztül igyekeznek népszerűsíteni a márkájukat. Azok a vállalatok (például North Face, Rolex), akik ezt a stratégiát alkalmazzák 90 százalékban elégedettek az elért eredménnyel.

Fókuszban a Z-generáció

Egy nemrégiben végzett tanulmány szerint jelenleg a Z-nemzedék a legértékesebb, mivel frissen csatlakoznak a munkaerőpiacra, így jelentős vásárlóerővel rendelkeznek. A cégek ennek megfelelően választják a fiataloknak szóló közösségi média stratégiákat is.

Felértékelődtek az üzenetküldő felületek

Több mint 2,5 milliárd ember használja az üzenetküldő alkalmazásokat világszerte, de a cégek az egyszerűbb hirdetési felületeket választják. A mesterséges intelligencia, a különböző chatbotok már mind lehetővé teszik a márkák számára, hogy hirdessenek az üzenetküldő platformokon, például a Messenger, a WhatsApp szolgáltatásban.

Élő közvetítések

Egyre több márka használja az élő közvetítés funkcióját. Például a GORUCK hátizsák gyártója egy kevésbé ismert cég, de a folyamatos élő közvetítéseknek köszönhetően mégis több ezer követőt gyűjtöttek. Várhatóan egyre több cég fogja felismerni a Live Stream erejét. Amire nagyon figyelni kell, az a videók megfelelő minősége.

A Twitter hanyatlása

A Twitternek 2017 óta nem sikerül jelentősen növekednie. Valójában a LinkedIn, a Facebook és az Instagram a piac vezetői. Tavaly a Twitter ráadásul elvesztette a hozzáférés jogát az NFL játékok közvetítéséhez (az Amazon nyerte meg a jogokat).

Digitális „hangoutok” növekvő népszerűsége

A Houseparty egy olyan alkalmazás, ahol videó formájában tudják felvenni a kapcsolatot egymással a felhasználók, és amelyhez naponta több mint egymillió ember kapcsolódik, elsősorban a Z-generáció, hogy digitálisan együtt „lóghassanak” a barátaikkal. (A „hangout” innen kapta a nevét.) A platform annyira sikeres, hogy a Facebook állítólag azon dolgozik, hogy hasonlót alkosson.

A Facebook „Spaces” lesz az uralkodó irányzat

A Facebook nem csupán az élő videók közvetítésén, hanem a Spaces nevű projekten is gőzerővel dolgozik. A Spaces célja, hogy kapcsolatot tudjunk létesíteni ismerőseinkkel a virtuális valóságban. A Facebook tulajdonosa az Oculusnak, egy virtuális valóság hardver- és szoftvervállalatnak, így nem meglepő, hogy a közösségi médiaóriás olyan platformot fejleszt, ahol kihasználhatja ezt az új technológiát.