Hamarosan Németországban készülhetnek a Teslák

Az Egyesült Államok nagyhírű innovációs központjában, a Szilícium Völgyben működő Tesla autógyártónak még mindig nem sikerült termelését nyereségessé tennie. Különösen nagy nyomás nehezedik a vállalatra a tömeg-terméknek tekintett Model 3 típus kibocsátásának felfuttatás ügyében, amely kritikus a hosszú távú nyereségesség megteremtése és a cég részvény-árfolyamának alakulása tekintetében.

A Model 3-nak júniusban végre sikerült elérnie a heti 5 ezer darabos szériát, továbbra is kétséges azonban, hogy a vállalat képes lesz-e profit-termelővé válni. A Tesla a közelmúltban levélben kérte beszállítóit a korábban kifizetett számlák egy részének visszautalására annak érdekében, hogy segítsék nyereségessé válását.  

A gazdálkodási problémák ellenére a Tesla továbbra is világméretű terveket szövöget. Az elektromos autó fejlesztésében világszerte vezető amerikai vállalat, amelynek egyik nagy üzletága az elektromos energia raktározására alkalmas akkumulátorokat fejleszt, a közelmúltban állapodott meg egy 500 ezer jármű összeszerelésére alkalmas kínai gyár felépítéséről. A Deutsche Welle hírügynökség szerint a cég most két európai országgal, Németországgal és Hollandiával tárgyal egy hatalmas gyár felépítéséről.

Rhineland Palatinate és Saarland német tartományok tisztségviselői megerősítették, hogy zajlanak tárgyalások az amerikai céggel, bár egyelőre korai szakaszban. A holland kormány egy képviselője szerint a Tesla egy „giga-gyár” felépítésének lehetőségét is felvetette számukra.

A vállalat vezérigazgatója, Elon Musk az elmúlt hónapban jelezte: 2018 végéig szeretne hasonló bejelentést tenni egy európai gyárral kapcsolatban. Hozzátette: Németország tűnik „a legjobb választási lehetőségnek”.

Az európai gyár létesítésével kapcsolatos szándék ismeretében Rhineland Palatinate és Saarland tartomány tisztségviselői hónapok óta lobbiznak a Tesla vezérkaránál a beruházás elnyeréséért. Mindkét tartomány az ország nyugati részén, a francia, belga és luxemburgi határ közelében található, amely Elon Musk szerint a legalkalmasabb helyszínnek látszik.

Rhineland Palatinate Pénzügyminisztériumának egy szóvivője megerősítette: „jó a kapcsolat a vállalat illetékeseivel” és hozzátette: a Teslának már van egy helyi leányvállalata, a Tesla Grohmann Automation, amely járműipari automata rendszereket gyárt.

Saarland tartomány képviselői márciusban keresték fel a Teslát és hamarosan új találkozásra kerül sor. „Úgy tekintenek ránk, mit akik megfelelnek az igényeiknek” mondta Anke Rehlinger gazdasági miniszter.

A Tesla jelenleg kaliforniai óriás-üzemében szereli össze autóinak döntő többségét. Van egy gyára Hollandiában is, a cég európai székhelyén, ahol az e piacra szánt járműveken bizonyos módosításokat hajtanak végre. 

Elon Muskra komoly nyomás nehezedik: végre nyereségessé kell tennie a vállalatot. Ezért nagyon szeretné beindítani a termelést a kínai és az európai piacokon, abban a két térségben, ahol világszerte legnagyobb az elektromos autók iránti kereslet.

A Tesla azt tervezi, hogy olyan üzemet épít, amely az elektromos járművek mellett akkumulátorokat is gyárt. Miközben az iparág alapvető stratégiai váltáson megy keresztül, és a különböző autógyártók sorra futtatják fel a maguk elektromos autó-gyártását, a Tesla nagyon szeretné megőrizni azt az előnyt, amelyet e tekintetben a korábbiakban megszerzett.