5 tipp, hogyan gazdálkodjon hatékonyabban a munkaidejével

Ön is megfogadta, hogy idén hatékonyabban fogja beosztani az idejét? A következő tippekkel segítünk, hogy munkaidejét jobban tudja kezelni.  

Egyszerre csak egy dologra összpontosítson!

Azok, akik egyszerre több feladatot végeznek, minden bizonnyal hatékonyabbnak tűnnek, a Stanford Egyetem tanulmánya szerint azonban ez csupán egy illúzió. Amikor több dolgot próbálunk egyszerre végezni agyunkat ide-oda kapcsolgatjuk, ami a hatékony és élvezhető feladatmegoldást igencsak megnehezíti. A párhuzamos feladatokat rosszabb minőségben, több hibával végezzük el; illetve több ideig is tartanak ezek a párhuzamos tevékenységek.

Koncentráljon! (de csak 52 percig)

Ellentmondásosnak tűnhet, de kutatások szerint, azok, akik több szünetet tartanak a nap folyamán, azok könnyebben képesek a munkájukat végezni. A kutatások szerint az ember 52 percig képes egyhuzamban dolgozni, majd 17 perc szünetre van szüksége, hogy fenntartsa a produktivitását. Az 1920-as években Henry Ford is rájött, hogy a cége alkalmazottai ugyanolyan jó minőségű munkát végeznek, ha a munkahét öt napra és maga a munkanap nyolc órára korlátozódik.

Használjon alkalmazást!

Egyre többen vesznek igénybe olyan mobilapplikációkat, amelyek a munkát, az intéznivalókat, a tervek megvalósítását megkönnyítik. Például az Hours alkalmazás segít nyomon követni, hogy pontosan melyik projekttel mennyit foglalkoztunk. A Slack applikáció pedig olyan, mint egy munkahelyi chat és email szolgáltatás egyben. Egyszerű felületen tudunk chatelni munkatársainkkal, valamint dokumentumokat megosztani egymással. A Slack iPhone-ra és Androidra is letölthető ingyen, de számítógépen is használható.

Ossza részletekre és adja ki a feladatokat!

Vannak olyan helyzetek amikor nem tudunk mindent magunk elintézni, hasznos a munkatársaink segítségét kérni. Habár az is időbe telik, hogy meghatározza, mely feladatokat kell másnak elvégeznie, de ez az idő kifizetődik.

Ritkítsa a meetingeket!

A céges megbeszélésekről sokszor kiderül, hogy időpocsékolás, ezért csak azokon vegyen részt, amelyeken feltétlenül ott kell lennie. Gondolja át, hogy a találkozóval nyer-e valamit. Ha nem, keressen más módot arra, hogy beindítsa az üzletet. Törekedjen arra, hogy ha Önre kerül a sor, minél rövidebb, 30 perces találkozókat tartson. Célszerű mindig egy napirendhez igazodni, így előre eltudja küldeni a találkozó időpontját a munkatársainak.

(Forrás)