Ki gondolta volna ezt a Daciáról?

A Renault csoport hagyományos vásárlóinak érdeklődése jól érzékelhetően az alacsonyabb árkategóriájú járművek irányába mozdult el.

Bár az autópiac forgalma csak szerényen, 3 százalékkal nőtt, a román autógyártó, a Dacia eladásai 2018-ban 19,1 százalékkal emelkedtek Franciaországban. A Profit.ro hírportál jelentése szerint a márka piaci részesedése így közel 1 százalékponttal, körülbelül 6,5 százalékra emelkedett.

A román nagyvállalat 140,326 járművet adott el, 30 ezerrel többet, mint egy évvel korábban.

A legnépszerűbb típusnak a Sandero bizonyult, amely az éves francia eladási rangsor ötödik helyén végzett 70,077 autó értékesítésével. A Duster a kilencedik lett, ebből 46,931 darabot adtak el.  

A Profit.ro szerint lehetséges, hogy a Dacia-eladások számának emelkedése nem csupán a román autók minőségének köszönhető. A Renault csoport hagyományos vásárlóinak érdeklődése jól érzékelhetően az alacsonyabb árkategóriájú járművek irányába mozdult el: a prémium autók forgalma csökkent. Az Infinity eladásai 52 százalékkal estek vissza, de a más drága márkák, mint a BMW, a Mercedes-Benz, az Audi, a Porsche értékesítése is hanyatlóban van.