Nem mindig számít a márka, de van, amikor nagyon


hirdetés


Egy nemrégiben végzett felmérés szerint az okostelefonvásárlásnál az emberek többsége márka függően vásárol, a bútorok és háztartási cikkeknél pedig alig számít, hogy melyik cég termékeit vásárolják.

Coca Cola vagy Pepsi, Nike vagy Adidas, Burger King vagy McDonald’s, azaz a múlt század legnagyobb riválisai. Napjainkban inkább úgy néz ki a felállás, hogy az Apple versenyez a Samsunggal, vagy akár az iOS az Androiddal. Az okostelefon piacon az operációs rendszer, amit a készülék használ, már ugyanolyan fontos szempont, mint maga a telefongyártó cég.

A Statista nemrégiben végzett felmérése szerint

a felnőttek 63 százaléka ragaszkodik a jól bevált márkához, ha például okostelefont választ, 53 százalékuk, ha ruhát, 42 százalék pedig, ha ételt vagy italt vásárol.

Kétségtelen, hogy a bevásárlóközpontokban sokan hajlamosak többet fizetni egy termékért, ha az ismert név alatt fut. A márkahűség biztonságot nyújt az eladó számára, hisz a vásárló a versenytársak vonzóbb ajánlatai ellenére is ragaszkodni fog az adott szolgáltatáshoz, vagy termékhez.

A globális fogyasztói felmérés online zajlott tavaly november és idén január között, a megkérdezettek 18 és 64 év közöttiek voltak.