Nyár végi last minute hajrá – még mindig nem késő elcsípni a legkedvezőbb ajánlatokat!

Bizonyára sokunkkal előfordult már, hogy idő vagy pénz hiányában, esetleg épp tudatosan nem foglaltunk le nyaralást jó előre. Aztán lesz, ami lesz. És végül ebből a helyzetből olyan utolsó perces utazásra bukkantunk, amihez az eredeti ár töredékéért hozzájutottunk. Sokan épp ezekre a lehetőségekre vadásznak, amit – ha szó szerint értelmezünk – akkor az utolsó percben lefoglalt értékesítést jelent. De ebből is létezik olyan, amit az utazás előtt 3-4 héttel hirdetnek meg akciósan, az úgynevezett super last minute utakat pedig 1-2 nappal előtte, akár 50-6 százalékos kedvezménnyel. Azért nem árt néhány dologra odafigyelnünk, nehogy olcsó húsnak híg legyen a leve.

1. Ha nem vagyunk rugalmasak, ne gondolkodjunk last minute-ban!

Mivel az ultra last minute utak pár napon belül indulnak, csak akkor foglaljuk le, ha kellően spontán személyiségek vagyunk, s nem ragaszkodunk egy kiválasztott országhoz és/vagy időponthoz, s a „jó előre megtervezem” típusú koncepcióhoz. Az utazom.com honlapján például az eredeti árhoz képest több, mint egyötödével olcsóbban lehet lecsapni a görög Korfu szigeti, augusztus 29-től elérhető repülős, félpanziós útra, ami igaz, hogy gyors döntést igényel, de cserébe 149 900 forint helyett 119 900 forintért nyaralhatunk 8 napig.  Plusz az eredeti árat is feltüntetik, illetve azt, hogy az összes kötelező költséget is tartalmazza az akciós ár. Idén az új kedvenc Bulgária, ott is találhatunk vonzó ajánlatokat. Például az IBUSZ-nál az augusztus 28-szeptember 4. közötti repülős, félpanziós Naposparti pihenést az élelmesek az eredeti 131 145 forintos árnál csaknem 25 százalékkal olcsóbban, 99 900 forintért még elcsíphetik. De a nyár vége felé nő az érdeklődés a spanyol, a török, a tunéziai, az egyiptomi, a ciprusi, no meg az egzotikus utak iránt is, a „last minute lovagok”-nak ezen ajánlatokat is érdemes átböngészniük.   

2. Last minute, outlet utazás, akciós utak – mind ugyanaz

Az utazási irodák szeretnek valami egyedivel kirukkolni, ezért találkozhatunk a last minute elnevezés szinonimáival, de végső soron ezen mind ugyanazt jelentik. A Neckermann Utazási Iroda például NyÁrfolyamakcióként hirdeti több útját. Például a Korfu-szigeti, kétszemélyes, 7 éjszakás, reggelivel, repülővel való utazását 468 euróért (150 611 forintért) értékesíti, igaz, októberi indulással. A Neckermannál igen kedveltek a smartline szállodák is, ez is új fogalom, ezek vidám, fiatalos, lezser hangulatú minőségi, de olcsó szállást jelölnek.

Olykor elmosódnak a határok a last minute és az utószezoni kínálat között is. Így lehet a Bónuszbrigád oldalán hozzájutni olaszországi, telepített lakókocsis, egyhetes láblólagátshoz 29 900 forintért (a helyszíni szervízdíjjal együtt 33 ezer forintért) https://www.bonuszbrigad.hu/lakokocsis-tengerparti-vakacio-b109625. Már fülünkben a kabócák éneke, orrunkban a pinetaerdők illata… Fő idényben ugyanez az egy hét ennek a többszöröse, 178 000 forint. A kuponoldalakon azonban fontos szabály, hogy vásárlás előtt érdeklődjünk a szálláson, hogy van-e még szabad hely a bónusz által ajánlott időpontban. Nehogy úgy járjunk, hogy megvesszük a kupont, ám nem tudjuk felhasználni, mert full house van.

3. Körültekintően válogassunk a kuponos cégek ajánlatai között

Az akciós szállás-ajánlatokat keresők egyre inkább a legnagyobb szereplőket keresik és választják. Ugyanis minél nagyobb egy szereplő, annál nagyobb ismertséget és látogatottságot tud kiépíteni, elérni – állapította meg a GKI Digital a legutóbbi, tavaly áprilisában elvégzett kutatásában. „Emiatt a közvetített vendégéjszakák, illetve az eladott csomagok száma is a legnagyobb szereplőknél tud igazán bővülni. A nagy látogatottság, valamint az adott közvetítő oldal ismertsége nemcsak az eladott csomagok mennyiségére, hanem az eladás gyorsaságára is hatással van: a piacvezetők sokkal hatékonyabban és rövidebb idő alatt képesek az akciós utazási csomagok értékesítésére, mint a kisebb szereplők” – jelentette ki a növekedés.hu érdeklődésére Szennay András, a kedvezményes szállásutalványok és utazások hazai piacának legnagyobb szereplője, a maiutazas.hu ügyvezetője. A cég e pozícióját a minap négy weboldal – www.hotelkupon.hu, www.hotelkuponok.hu, www.napiakciok.hu, www.kedvezmenyorszag.hu – felvásárlásával erősítette meg.

4. Ne csak az árra fókuszáljunk

Sokan belefutnak abba a hibába, hogy a last minute utaknál csak az árat és a szállás melletti csillagok számát figyelik, de a repülők menetrendjét már nem, vagy nem tesznek bele energiát, hogy beüssék Google mapsen a célállomást, esetleg elolvassák a Tripadvisoron a már ott járt turisták bejegyzéseit, kritikáit. Lehet, hogy azért nem működik teltházzal a szálloda, mert nincs elég jó helyen, vagy nem takarítják rendesen … Mielőtt megvennénk az utazást a vonzó, eredeti büdzsénél 20-40 százalékkal olcsóbb áron, csekkoljuk le a szállást és környékét. Ellenkező esetben előfordulhat, hogy ha ezek alapján választunk, olyan ötcsillagos, magát all inclusive-nak hirdető helyen találjuk magunkat, ahol rémálommá válik az utolsó perces nyaralás.  Egyesek már nem is magyar cégeknél, hanem külföldi utazási irodáknál ütik le a last minute-et, itt akár 50 százalékkal olcsóbban is rábukkanhatunk remek ajánlatokra: https://uk.hotels.com/hotel-deals/last-minute-hotel-deals/

Böngésszen még itt is: