Szponzort váltott Roger Federer – Új szerződésének értéke 300 millió dollár.

hirdetés

Márciusban lejárt a Roger Federer és a Nike között 1994-ben kötött szponzori megállapodás. A teniszsport élő legendája a japán sport-öltözék gyártó Uniqlo-val kötött új szerződést.

Az ESPN sport-hírportál jelentése szerint az új szerződés a tíz évre szól, értéke 300 millió dollár (1 UD dollár = 281,34 Ft). A portál szerint a Nike-nak felajánlották, hogy adja meg ugyanezt az összeget, de nem élt a lehetőséggel.

Az Uniqlo nem adott tájékoztatást az ügylet részleteiről, de a partneri kapcsolat létrejöttét Twitteren megerősítette. „Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy márkánkat világszerte Roger Federer nagykövetként képviseli !

Az Uniqlo által szponzorált sportolók között van a japán teniszező Kei Nishikori és az ausztrál golfozó Adam Scott is.

A 36 éves svájci játékos hétfői, első wimbledoni meccsén már a japán márkát viselte, bár Nike-cipőjét megtartotta. Tekintettel arra, hogy a japán cég nem gyárt tenisz-cipőket, valószínűnek látszik, hogy Federer e tekintetben hűséges marad. 

“Izgalmas volt az Uniqlo-t viselni” mondta a mérkőzést követően.

A Nike egyik szóvivője közleményt adott ki, amelyben leszögezte: „a vállalat sportolókkal kötött szerződéseiről nem nyilatkozik. Büszkék vagyunk azonban arra, hogy részesei lehettünk Roger hihetetlen teljesítményének. Köszönjük és a továbbiakban a legjobbakat kívánjuk.”

A Nike egyelőre megtartotta Federer RF monogram-dizájnjának tulajdonjogát. 

Az ESPN közölte azt is, hogy Federer versenyein eddig mintegy 116 millió US dollárt keresett, az új szerződés pedig bevételeit a jelenlegi több, mint kétszeresére növeli.