Tippjeink, hogy biztonságban teljen a külföldi városnézés

hirdetés

Egész évben három és négy napos hétvégék segítik a külföldi városnézésre indulókat. A legtöbb magyar nem felejt el utasbiztosítást kötni, de sokan nem fordítanak elég figyelmet a konkrét termék kiválasztására!

Idén különösen szerencsések az utazni szerető magyarok. Egész évben sok a hosszú hétvége.

Divat lett a kiruccanás

A tavaszi és őszi hétvégi kiruccanások alkalmával a családok egy jó része többet megy külföldre, mint nyáron. A két-három napos városnézések remek alkalmat adnak arra, hogy idegen városokat fedezzünk fel, és megszerezzük első benyomásunkat a meglátogatott országról.

Megugrott a kötési kedv

A Netrisk.hu adatai szerint az idei márciusi-áprilisi időszakban közel kétezerrel többen kötöttek városlátogatásra szóló utasbiztosítást, mint az előző év azonos időszakában.

A magyar családok életében a márciusi (már jó időjárással kecsegtető) síelés is egyre népszerűbb, ahogy a sportesemények meglátogatását célzó turizmus is. Bár a nagy világversenyek, a vb-k, az olimpiák nyárra esnek, de a tavaszi focibajnokságok, a BL-meccsek is sokaknak nagyon vonzó programok.

Merre indul a magyar?

A legnépszerűbb városnéző desztinációk – legalábbis a Netrisk.hu ügyfelei alapján – tavaly is és az idei szezonban is Olaszország, Németország és Ausztria voltak, mellettük Spanyolország, az Egyesült Királyság és Csehország számít gyakori célországnak.

De vajon érdemes-e egyáltalán utasbiztosítást kötni?

Bár van abban valami csalóka, hogy ma már a felsorolt célországok zömébe személyivel, érdemi határőrizet nélkül, sőt, újabban azonos mobildíjakkal jutunk el, de ez ne tévesszen meg senkit, az idegen környezet rejthet kellemetlenségeket!

A többségnek evidens

Szállás, utazás, devizaváltás, biztosítás – a legtöbb utazó ugyan végigszalad a kötelezően kipipálandó feladatokon, de azt talán már kevesen gondolják át tudatosan, hogy mire és hogyan érdemes biztosítást kötni. Pár jó tanácsot pontokba szedtünk:

  1. Ma már az utasbiztosítási termékek nagyon könnyen összehasonlíthatók, az összehasonlító oldalak azonnal feldobják a számunkra fontos, megfelelő paraméterek megadása után az elérhető termékeket, szánjunk egy kis időt az összehasonlításra!
  2. Ne csak árban, hanem ár/érték arányban gondolkodjunk, nem ésszerű az olyan választási metódus, hogy „ha nem is a legolcsóbbat vesszük meg, de azért a második, harmadik legolcsóbb termék már biztosan elég jó lesz nekünk”. Inkább igazítsuk a vásárlást ahhoz, hogy mi az, amire valóban védelmet keresünk!
  3. Egy utasbiztosításnak sok eleme van, az egészségbiztosítás, a poggyászbiztosítás a legfontosabbak, de olykor nagyon jól jöhet a jogvédelem is. Sőt, sokszor a legnagyobb segítség nem is a konkrét anyagi kártalanítás, bár ez a biztosítás végső célja, hanem a megnyugtató, azonnal elérhető anyanyelvi segítség, amelyet a biztosítók 0-24 működtetett assistance-központjaitól kaphatunk.
  4. Nem tudhatjuk, hogy egy esetleges baleset, vagy lopás hogyan érint majd minket, nem felesleges a biztosító telefonszámát a mobiltelefonunk mellett „papíralapon” is magunknál tartani! Ez nagyon fontos lehet a hirtelen jött nehéz helyzetekben, mert a telefon túlsó végén ülő biztosítói munkatársak naponta találkoznak hasonló helyzetekkel, balesettel, betegséggel, lopással, és pontosan tudják, hogy ilyenkor mit érdemes lépni.
  5. Sokaknak a biztosításban az egészségbiztosítás elem a legfontosabb, hiszen, ha műtéti beavatkozásra van szükség egy osztrák, vagy olasz kórházban, az nagyon drága is lehet. Emellett azonban kössük meg a poggyászbiztosítást is, hiszen nagyon sok számunkra értékes dolgot cipelünk a bőröndünkben egy ilyen úton.
  6. Nagyon érdekes nyomon követni, hogy a magyar ügyfelek milyen műszaki tartalmakra kötnek biztosítást. Nem nehéz kitalálni, hogy ahogyan az okos telefonok már integrálják a GPS, vagy a fényképezőgép tudását, az arányok a telefonok javára csúsznak el.
  7. Már az utasbiztosítás kiválasztásánál mérjük fel, hogy milyen káresetek milyen módon térülnek. Természetesen mindig vannak kizáró okok, akár a nukleáris katasztrófa, de akár az is, ha egy egész napi ivás után telefonnal a zsebünkbe belesünk a medencébe (önhiba, alkoholos befolyás), Adott biztosítónál eltérő lehet a kártalanítás mértéke rablás és lopás, illetve baleset vagy természeti csapás esetében.
  8. Előre tudjuk meg, hogy a műszaki cikkekkel kapcsolatos kárrendezéshez szükséges-e, hogy rendelkezzünk a termék megvételéről, a saját nevünkre kiállított számlával.