Új szolgáltatást tesztel a Mastercard

hirdetés

A nyílt bankolást támogató szolgáltatáscsomagot fejleszt a Mastercard – jelentette be a vállalat. A szolgáltatások a bizalmat és a biztonságot, vagyis a nyílt bankolás alappilléreit erősítik, miközben megkönnyítik a bankok, felhasználók és a PSD2-vel belépő külső szolgáltatók együttműködését.

Az Európai Unió PSD2 szabályozásának (Revised Payment Service Directive) 2018-as bevezetése lehetőséget teremt a nyitott elszámolási felületek létrehozására. A nyílt bankolás új rendszerének lényege, hogy azok az adatok, amelyeket eddig a bankok tároltak, hozzáférhetőek lesznek a megbízhatónak minősített szolgáltatók, mint harmadik fél számára is. Így a külső szolgáltatók és a bankok egyénre szabott ajánlatokat tehetnek a felhasználónak, de a rendszer bizonyos esetekben arra is feljogosítja a harmadik felet, hogy az ügyfél vagy a vállalkozás nevében kifizetéseket indítson.

Ezzel az ágazati átalakulással alapjaiban megváltozhat a fogyasztók, vállalatok és pénzügyi szolgáltatók közötti kapcsolat.

A Mastercard most bejelentett szolgáltatáscsomagja a következő biztonsági kihívásokra kínál megoldást:

–        Páneurópai szintű adatbázis készül a fizetési folyamatokban résztvevő szolgáltatókról, segítve a bankokat annak megállapításában, hogy a felhasználói számlához hozzáférést kérő harmadik fél megbízható-e.

–        A Mastercard már meglévő biztonsági rendszerein alapuló, új visszaéléseket vizsgáló szolgáltatás indul, mely segíti a bankokat a harmadik fél fizetési folyamatainak ellenőrzésében.

–        Dedikált vitarendezési mechanizmus készülamely a Mastercard szakértelmén alapuló, világos szabályrendszert és kommunikációs felületet biztosít a vitás ügyek kezelésére.

–        Végül pedig létrehoznak egy olyan kapcsolódási platformot, amelyen keresztül a szolgáltató kapcsolatot kezdeményezhet és tarthat fenn a bankokkal.

„Új szolgáltatásaink elhárítják az akadályokat a nyílt bankolás sikeres elterjedése elől– mondta Jason Lane a Mastercard európai piacfejlesztési alelnöke. „A bizalmi kihívások mindkét oldalon megjelennek: a külső szolgáltatónak hozzá kell férnie az adatokhoz, így a bank által ellenőrzött infrastruktúrához is, miközben a bankoknak meg kell győződnie arról, hogy a hozzáférést igénylő fél legitim. Szeretnénk azt a biztonságot kialakítani, amely mellett a szolgáltatók és a bankok nyugodtan fókuszálhatnak a felhasználói élmény javítására, az innovációra” – tette hozzá Lane.

A Mastercard új szolgáltatásai először teszt-jelleggel, 2019 elején indulnak el az Egyesült Királyságban és Lengyelországban, majd később egész Európában hozzáférhetővé válnak.