A FIATALOK A BIZTOSAT KERESIK - ÉS RÁ IS FOGNAK TALÁLNI

Pénzügyek2018. feb 23.Növekedés.hu

A fiatal generáció tagjai fontosnak tartják értékeik biztonságát, de még nem ismerik a biztosításokat - derült a MABISZ által megrendelt fókuszcsoportos vizsgálatból. A mai 18-23 évesek azzal sincsenek tisztában, hogy milyen munkalehetőségeket tartogat az ágazat. A Magyar Biztosítók Szövetsége változtatni akar ezen és közelebb hozni számukra a szakmát. A Mabisz Y generációval foglalkozó tanulmányából kiderül, hogy a fiatalok jellemzően a szüleik problémájának gondolják a biztosítást, és úgy érzik, hogy „őket nem érheti baj”. Általában tudják, hogy a szüleik kötöttek már számukra biztosítást, de nem ismerik az iparágat, és a termékeket sem. Biztosítás alatt elsősorban vagyonbiztosítást (lakás, gépjármű), és utasbiztosítást értenek - hangsúlyozza Bodor Péter, a MABISZ üzleti tagozatának elnöke. A Mabisz a Case Solvers – egy fiatalok által alapított, pályakezdőkkel foglalkozó vállalkozás - szervezésében és közreműködésével, 18-23 éves egyetemista fiatalokkal folytatott spontán beszélgetés alapján mérte fel a biztosításokhoz való viszonyukat. Bodor Péter szerint egyrészt az életkor, másrészt az alapvető pénzügyi ismeretek hiánya miatt a szülőknek van szerepük abban, hogy jó példát mutassanak és segítsék a fiatalokat a lehetséges kockázatok tudatos felmérésében.  Egy példával élve, nem csupán azt kell megtanulnunk, hogyan kell biztonságosan, a szabályok szerint közlekedni, de gondolnunk kell arra is, mi történik, ha egy nem várt baleset résztvevői leszünk. A Mabisz kampánya abban segíti a fiatalokat, hogy a saját jövőjüket alakító döntéseket képesek legyenek a megfelelő időben meghozni - teszi hozzá Bodor Péter.

S mikor kell elkezdeni a döntésekbe való bevonásukat?

Minél hamarabb, akár már az általános iskola felső tagozatában. A középiskolában, 16-17 éves koruk körül pedig mindenképpen érdemes megismerkedni a biztosítással, a pénzügyekkel kapcsolatos fogalmakkal és azok működésével a gyakorlatban. Nagy a felelőssége a megfelelő tudás átadásában a biztosítóknak és az iskolának is. Egyes külföldi oktatási intézmények sokkal előrébb járnak ebben a tekintetben: a fiatalok, akkor léphetnek át egy bizonyos szintet a tanulmányaikban, ha ezeket az ismereteket megfelelően elsajátították, így a pénzügyek, biztosítások ismerete szerves részét képezi a tanulmányaiknak - mutat rá az elnök. A MABISZ felismerte, hogy első lépésben a pedagógusokat kell megnyerni, és képessé tenni arra, hogy a számukra is vélhetően idegen témát bevigyék az osztályba. A MABISZ Oktatási Tagozata készített is egy tancsomagot, amelyet középiskolás korosztálynak javasol feldolgozásra, akár osztályfőnöki óra keretein belül. Ez a tudásanyag elérhető a Nemzeti Köznevelési Portálon - www.nkp.hu.
Az említett felméréséből kiderült az is: a fiatalok nem tudják, hogy a biztosítóknak milyen munkakörökben dolgozó munkatársakra van szüksége.
Az elmúlt években ez a szakma is jelentősen átalakult. Minden társaság sokkal nagyobb hangsúlyt fektet a tanácsadói pénzügyi képzésére, hiszen az ügyfeleik hosszútávon akkor válnak elégedetté, ha úgy érzik, valódi segítséget kaptak a pénzügyeiket, a családjaik biztonságát tekintve. A kiváló szakmai tudás mellett elengedhetetlen a kiemelkedő kommunikációs készség és a jó emberismeret. A munkamódszerek is megváltoztak: az értékesítők a munkájukat az ügyfeleknek megfelelő kommunikációs csatornán, digitális eszközökkel, online platformokon végzik, az ügyfeleik igényfelmérésétől kezdve egészen a biztosítási szerződések megkötéséig. A fiatalok számára emellett ugyancsak vonzó, hogy rugalmas munkaidőben végezhető a közvetítői munka,  sokszínű feladatokkal találkozhatnak, teljesítményüket pedig anyagilag is elismerik.   A célok tehát összeadódnak és egymást erősítik. Társadalmi szinten a legalább szilárd pénzügyi alapismeretekkel rendelkező fiatalokból lesznek a tudatos fogyasztók, akikre a kiegyensúlyozott gazdasági növekedés építhető. A felkészült és tájékozott pályakezdők kellő utánpótlás-bázist jelentenek a biztosítóknak is. Ebből a felismerésből indul ki a biztosítók Fiatal Generációs Stratégiája, amely minőségi és hiteles pénzügyi és szakmai információkkal szeretné ellátni a fiatalokat, méghozzá élményszerűen; kritikus gondolkodásukat fejlesztő megoldásokkal, de játékos formában.

SIKERSZTORIK
Ezeket az órákat hordják a legnagyobb cégek vezetői
A legsikeresebb vezetők számára egy óra a presztízs és az imázs fontos része. Mutatjuk, milyen órákat hord néhány meghatározó nagyvállalat vezetője.
Hírek2019. márc 10.
Így osztja be idejét a világ leggazdagabb embere
Jeff Bezos szerint szükség van nagy ívű, hosszú távú víziókra, azonban időnk, energiánk túlnyomó részét rövid távú, 2-3 évre vonatkozó célkitűzésekre kell összpontosítani.
Siker2019. márc 17.
Ő volt a történelem leggazdagabb embere
A világ aranykészletének a felével rendelkezett. Legendás utazása során annyi aranyat szórt el, hogy azzal az egész régióban évekre tönkretette a nemesfém értékét. Egy hihetetlen történet.
Siker2019. márc 16.
Bill Gates szerint ez a 10 újítás megváltoztatja a közeljövőt
Erős lista a Microsoft egykori alapítójától. Reméljük, hogy nem téved és ezek az újdonságok hamarosan megkönnyítik majd az életünket. Az egészségügyi pontok különösen figyelemreméltók.
Tech2019. márc 15.
100 éve nem volt ekkora vagyonuk az amerikai ultragazdagoknak
Ijesztő: ilyen arányokra utoljára az 1920-as évek végén, még a nagy gazdasági világválság kitörése előtt volt példa.
Pénzügyek2019. feb 26.
Ezek a legkedveltebb nászutas célpontok
A rangsor első helyére a görögországi Santorini került, nem véletlenül, hiszen a lenyűgöző kék-fehér épületeiről híres vulkanikus sziget Görögország egyik legszebb turisztikai célpontja. Mutatjuk a többit is.
Hírek2019. márc 15.