Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Az Agrárminisztérium és az Agrármarketing Centrum is csatlakozott a trappista népszerűsítését ösztönző kampányhoz

Agrárium2025. máj. 27.MTI

Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott a Tej Terméktanács tej- és sajtfogyasztást ösztönző kampányához, amelynek középpontjában az idén a hazai előállítású trappista sajt áll - jelentették be a kampány részleteiről szóló keddi budapesti eseményen.

Ondré Péter, az AMC ügyvezetője ismertette:

Magyarországon csaknem 2 milliárd liter tejet állítanak elő, az egy főre jutó hazai fogyasztás közel 200 liter, a cél ennek a szintnek minimum a megőrzése. Az idei kampány nemcsak a tejről, hanem a belőle készült élelmiszerek fogyasztásáról is szól. A júliusig tartó kampány középpontjában a trappista sajt áll, arra szeretnék felhívni a fogyasztók figyelmét, hogy keressék a hazai tejipar által készített élelmiszereket, köztük a hazai előállítású trappista sajtot - mondta.

Koller Attila, a Tej Terméktanács társelnöke kiemelte: a ragadós száj- és körömfájás betegség miatt a nem európai uniós országok sorra zárták le határaikat a magyar tejtermékek előtt, ezért komoly készletek halmozódtak fel az ágazatban. Ezért az idei kampánynak különösen nagy jelentősége van, célja, hogy ebben a helyzetben élénkíteni tudják a magyar gyártású tejtermékek fogyasztását. Az ágazat egyik legsúlyosabb problémája, hogy nagy mennyiségű külföldi gyártású tejtermék érkezik Magyarországra.

A kampány során szeretnék elérni, hogy a fogyasztók meg tudják különböztetni a magyar gyártású trappista sajtot az import sajtoktól. A korong alakú trappista az, amit Magyarországon gyártanak, magyar tejből, magyar munkaerővel - hívta fel a figyelmet. A kampány "Trappista sajt - mindig hozza a formáját!" címmel fut, a hazai előállítású trappista sajt fogyasztásának ösztönzésére, ismertségének növelésére.