Belépett a cseh piacra az AutoWallis
AutóA cseh autókiskereskedelmi piacra is belépett az AutoWallis csoport, miután sikeresen lezárta a Stratos Auto három BMW márkakereskedésének felvásárlását - közölte az AutoWallis csoport.
Az akvizíció hatékonyan támogatja a társaság stratégiáját, amelynek célja, hogy az organikus növekedés és üzletfejlesztések mellett felvásárlásokkal is tovább bővüljön - írták közleményükben.
A felvásárlással az AutoWallis csoport a magyar és a szlovén mellett már a cseh autókiskereskedelmi piacon - egyebek mellett Prágában is - jelen van, miközben nagykereskedelmi üzletága a régió 16 országában forgalmaz több neves autómárkát - jegyezték meg.
Kifejtették: a tranzakció első lépésében az AutoWallis a három BMW márkakereskedést birtokló cég 80 százalékát vásárolta meg, amit két éven belül a fennmaradó részesedés megszerzésével 100 százalékra növel. Az akvizícióval az AutoWallis egy lépésben szerezte meg a cseh BMW-értékesítések 10 százalékát, ami az ország prémiumautó-eladásainak csaknem 4 százalékát tette ki tavaly.
A közlemény idézte Antal Pétert, az AutoWallis csoport kiskereskedelmi üzletágának vezetőjét, aki elmondta, hogy Csehországban 2023-ban 244 ezer új személyautót helyeztek forgalomba, ami csaknem duplája volt a magyarországi mennyiségnek. Miközben a magyar személyautó-piac tavaly 3,4 százalékkal csökkent, Csehországban 15 százalékkal emelkedett az értékesítés. Ez jól mutatja, hogy az AutoWallis csoport portfóliójának további földrajzi diverzifikációja támogatja a vállalat stabil növekedését, és tovább erősíti a csoport meghatározó pozícióját a közép- és kelet-európai régió autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatói piacán.
Az AutoWallis Nyrt. részvényeivel a Budapesti Értéktőzsde prémium kategóriájában kereskednek. A részvény hétfőn délután 1,05 százalékkal, 144,5 forintra erősödött pénteki záróárához képest. Az elmúlt egy évben a papír legalacsonyabb árfolyama 88,6 forint, a legmagasabb 168 forint volt.