Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

EM: Március végéig igényelhetnek állami hozzájárulást tisztán elektromos járművek vásárlására a vállalatok

Autó5 órájaNövekedés.hu

A decemberi és egész éves mutatók szerint egyaránt az előkelő negyedik helyen zárta Magyarország 2024-et a zöldflotta bővülési arányában.

Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete (ACEA) friss adatközlése szerint a tavalyi esztendő utolsó hónapjában Csehország, Görögország és Málta e-járműparkja nőtt a legnagyobb arányban a megelőző év azonos időszakához képest. Rögtön utánuk következik hazánk, a kimutatás alapján 2024 végén 77,6 százalékkal több elektromos személygépkocsit helyeztek forgalomba, mint 2023 decemberében.
Magyarország az éves összevetésben is negyedik a közel másfélszeres (47,7 százalékos) gyarapodással.
 
Itt Málta, Csehország és Ciprus a dobogósok sorrendje. A növekedés különösen azért fontos eredmény, mert uniós átlagban decemberben (-10,2 százalék) és 2024 egészében (-5,9 százalék) is csökkenést jelez a statisztika.A tisztán elektromos járművek száma tavaly 70 ezer fölé nőtt hazánkban, ez több mint kilencszeres bővülést jelent 2020 eleje óta. A zöldautók lendületes terjedése nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a közlekedés kibocsátása üvegházhatású gázokból a korábbi évek emelkedése után 7,1 százalékkal esett vissza 2023-ban.
A kormány két programban összesen 60 milliárd forinttal támogatja a klímabarát autózás térnyerését. A vállalatok 30 milliárd forintos keretből március végéig igényelhetnek állami hozzájárulást tisztán elektromos személygépkocsi, kisteherautó vagy kisbusz beszerzéséhez. A vidéki elektromos töltőhálózat fehér foltjainak felszámolását 28 milliárd forintos program ösztönzi az országos lefedettség fokozatos elérése érdekében.
A tiszta és csendes járművek nemcsak a környezet megóvását szolgálják, üzemeltetésük és karbantartásuk is olcsóbb, mint a hagyományos hajtású autóké.
 
A kapcsolódó iparfejlesztések erősítik hazánk versenyképességét, érdemben előmozdítják a gazdasági növekedést.