Stratégiát váltott a BYD, a német piacot vette célba
AutóA kínai BYD elektromosautó-gyártó vállalat értékesítési hálózatának gyors bővítésével kívánja fellendíteni németországi üzletét.
A németországi piac nem könnyű, még hiányoznak az alapok. Hat márkakereskedőnk van, ami túl kevés egy olyan piacon, mint Németország
- mondta Maria Grazia Davino, a BYD európai üzletágának vezetője kedden a Reuters hírügynökségnek. Értékesítési partnereivel együtt a BYD jelenleg 27 telephellyel rendelkezik, amit az év végére 120-ra kíván emelni. Míg a BYD 24 százalékos piaci részesedésével világelső az elektromos személyautók szegmensében, Németországban a márka még alig ismert - tette hozzá Davino az új Atto 2 kompakt SUV bemutatóján a Frankfurt melletti Dreieichben.
Tavaly a BYD Európában mintegy 50 ezer járművet adott el, Németországban pedig alig 2900-at, miközben globális eladásai mintegy 40 százalékkal, 4,25 millióra nőttek 2024-ben.
A BYD tavaly vette saját kezébe a németországi kereskedői hálózat kiépítését, felbontva a szerződést addigi képviselőjével. Amennyiben az év végéig kiépíti értékesítési és szerviz hálózatát 120 helyszínre, akkor a BYD már nem sokkal maradna le Németországban a sikeresebb kínai márka, az MG mögött. A BYD németországi szerviz hálózatát a Bosch-sal együttműködésben tervezi kiépíteni.
A Bosch támogatásával országos szervizszolgáltatással állunk majd flottaügyfeleink rendelkezésére
- mondta Davino. Az új Atto 2 SUV modellel a BYD egy nagy járműszegmensben akarja megvetni a lábát viszonylag alacsony belépő árakkal. Az alapmodell a héten kerül a német piacra közel 32 ezer eurós áron.