Öt új elektromos autó, ami már 2022-ben is elérhetővé válhat
ElemzésekAz idei évben számos új elektromos modell jelenik meg, nem is kérdés, hogy 2022-ben is az e-autók lesznek a befutók.
Már a 2021-es évben is számos villanyautó közül választhattunk, idén viszont jelentősen bővül a gyártók palettája. Az egyre nagyobb piaci részesedést elérő elektromos autók mellett több kishaszonjármű és retró modell érkezésére számíthatunk!
Volkswagen ID. Buzz
A 2022-es év harmadik negyedévében érkezik Európába a Volkswagen legendás hippibuszának, a T1-es Transporternek az újragondolt, XXI. századi változata. Az elektromos retró jármű az Egyesült Államokba kicsivel később fog érkezni, de a német gyártó még az év vége előtt neki szeretne látni a tengerentúli megrendelések kiszállításának.
(Kép: VW IB:BUZZ, Forrás: e-cars.hu)
Kontinensünkön az ID. Buzzt kisbusz és teherautó kivitelben lesz elérhető. A MEB platformra épített VW az ID-széria legerőteljesebb akkumulátorját kapja meg, ami még a 600 km-es hatótávot is lehetővé teheti.
Hummer EV-széria
Ha már említést teszünk a Volkswagen nosztalgikus kisbuszáról, nem hagyhatjuk szó nélkül azt a retró amerikai szabadidő autót sem, ami új jelentést kíván adni a benzintemetőként emlegetett Hummer névnek. Ez alkalommal a General Motors nem, mint önálló márka, helyette, mint GMC típus mutatta be a legújabb Hummert, melynek legelitebb változatát, az Editiont 1-t, már a tavalyi év végén is elő lehetett rendelni.
(Kép: Hummer EV, Forrás: motor1.com)
A csúcsmodellnél szerényebb felszereltségű EV3x, EV2x és EV2 variánsok folyamatos időzítéssel fognak érkezni, közülük az EV3x várhatóan szeptembertől lesz elérhető. A Hummer EV jelenleg csak egy hajtáslánccal elérhető. A három elektromotor együttesen 1.000 lóerő és közel 15.600 Nm-nyi nyomaték leadását teszik lehetővé. Nulláról 100 km-es gyorsulása mindösszesen csak 3,0 másodpercbe telik, egy töltéssel akár 350 km-t is utazhatunk vele. Bár nagyon is valószínűtlen, hogy az elektromos óriás hozzánk is eljut, jó tudni, hogy a General Motors újabb lépéseket tesz a villanyosítás felé.
BMW i7
Az i7-es BMW a kortárs csúcsmodell, a 7-es széria vonalvezetői megoldásait örökli, a két autó között csak apró különbségek figyelhetőek meg. A gyári adatok szerint az elektromos hetesek átlagos, 100 km-enkénti fogyasztása 19,5 és 22,5 kWh, hatótávja a 600 km-t is meghaladhatja.
(Kép: BMW i7, Forrás: AutoExpress)
Az alapmodellek hátsókerék hajtást kapnak, i7 eDrive35 és eDrive40 néven szerepelnek majd a katalógusokban. xDrive50 néven összkerekes változatban is elérhető lesz, az i7 M60-as jelölésű csúcsmodellek 600 lóerő feletti teljesítmény leadására is képesek lesznek – ez nem is meglepő, mivel az iX-hez hasonlóan az elektromos hetes széria tagjai is az eDrive ötödik generációját használja.
Volvo Embla
A svéd gyártó már több elektromos modellt is bemutatott, de az Embla az eddigieknél is nagyobb változásokat hozhat a skandináv márka életébe. A jelenleg tanulmányként létező e-autót már idén be fogják mutatni, onnan már csak idő kérése, hogy mikor kerül sorozatgyártásba.
(Kép: Volvo Embla, Forrás: motorauthority.com)
A Volvo már a nyáron bejelentette, hogy típusjelöléseit megváltoztatja, a korábbi alfanumerikus jelöléseket beszélő nevekre cseréli. Az új névadási módszer első képviselőjét, az XC90 utódját, az északi mitológia első női alakjáról, Embláról neveznék el. A Volvo ígérete szerint 2030-tól kizárólag villanyautókat fog forgalmazni, így több jövőbeli modell alapjául is szolgálhat – az más kérdés, hogy a végleges autó mennyiben fog hasonlítani a jelenlegi tanulmányra.
Ioniq 6
A dél-koreai márka komolyabban is fel akarja venni a versenyt a Tesla model 3-assal, ezért a tervezők egy, az Ioniq 5-ösétől teljesen eltérő dizájnt alkalmaztak. Az új modellt a Hyundai elektromos autókra szakosodott részlege már az idei év folyamán be fogja mutatni, sőt, nagy eséllyel az Ioniq 7-est is megismerhetjük.
(Kép: Ioniq 6, Forrás: thedriven.io)
Az Ioniq 6-osok egy 77,4 kWh-s akkucsomagot kapnak, amit a KIA EV6 konfigurációjára fognak helyezni. Hatótávja minimum 500 km lesz. A töltéssel nem lehet gond, mivel a gyártó a 800 voltos technológia használatát fontolgatja.