Járvány ide vagy oda, idén is elképesztő új luxusautókat dobnak piacra

Elemzések2020. máj. 23.D.J.

Több új csoda járgány értékesítése is elindul az idén. Villámgyors e-kocsi és egy olyan terepjáró is bekerülhet a boltokba, amelynek a hátsó üléseibe masszirozó funkció is került.

Minden válság a szegényekre súlyt le a legkeményebben. A felső tízezer könnyebben átvészeli a nehéz időket, ami ha másnak nem is, a luxusiparnak jó hír. De a mostani helyzetben, amikor még a pénzes kocsi gyűjtők is hetekre bezárkóztak a villáikba, a válság a luxusautó gyártókat is hamar elérte.

Bár az utóbbi hetekben javult a járványhelyzet, a telephelyeken pedig újraindult a termelés, a legtöbb ágazati cég visszaesésre számít.

A Ferrarinál például úgy számolnak, hogy az eladások terén az idei zuhanás mértéke valahol 4 és 15 százalék között fog mozogni.

Az olasz márka tavaly egyébként öt új kocsi modellről rántotta le a leplet. Ezt a tempót idén nem fogják tudni tartani, viszont csak azért mert esnek az eladások még nem fognak teljes visszavonulót fújni. Idén két új autót is be fognak mutatni. A részletek körül viszont nagy a titkolózás. A bejelentésre váró négykerekűekről gyakorlatilag semmit nem tudni.

Annál több információnk van viszont a Ferrari Roma-ról: ezt a modellt a szakma képviselői még tavaly nézhették meg közelebbről. Az értékesítése viszont majd csak most nyáron indul el. A jármű elegáns külseje egy kicsit megidézi a 60-as éveket. Aki kíváncsi rá, hogy miként mutat ez a járgány pirosan illetve feketén, vagy esetleg különböző gumikkal az a Ferrari oldalán kedvére variálhatja az autó küllemét. A modell végsebessége 320 km/óra lesz és átváltva mintegy 73 millió forintba fog kerülni.

Ferrari Roma

Ha az árát a Lotus Evija-hoz hasonlítjuk, akkor majdhogynem olcsónak számít.

Az új Lotusért ugyanis egészen csillagászati összeget: több mint fél milliárd forintot fognak elkérni. Ez az e-kocsi főleg a teljesítményével nyűgözte le a szakértőket. Az elektromos motor ugyanis 10 másodperc alatt 300 km/órára pörgeti fel az autót. Az akkumulátorok pedig egy töltés mellett 400 km-t is kibírnak. Ha minden a tervek szerint alakul akkor a modell gyártása a nyár folyamán fog beindulni.

Amerikában közben a McLaren új csodaautójának a 118 millió forintot kóstáló 765LT-nek az értékesítése is küszöbön áll. Ennél a négykerekűnél minden a sebességről szól: ezért az üvegfelületek is vékonyítottak, a kipufogó pedig nem acélból, hanem az annál könnyebb titánból készült. A speciális kialakításnak hála a 765LT kevesebb mint 3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.

McLaren 765LT

A luxusautó piacon minden bizonnyal az idei év nagy dobásai között szerepel majd a Mercedes luxusterepjárója is.

A Maybach GLS 600-ban nem fukarkodtak az extrákkal: a hátsó üléseket fűteni és hűteni is lehet. Sőt menetközben akár a masszírozó funkciót is be lehet rajtuk kapcsolni. Hátul az utasok érintőképernyőn kezelhetik a beépített számítógépet. A belső térben még hűtő is van. Az utastér illatosításáról egy Air-Balance nevű rendszer gondoskodik, amely ionizálja is a levegőt, ezzel pedig a levegőben néhány káros vírus és a baktérium mennyiségét is csökkenteni tudja.

A Mercedes Maybach GLS 600 belső tere