Összeomlott a Snapchat
ElemzésekA közösségi média társaság negyedéves jelentése után 33 százalékkal zuhant a részvényárfolyam a hivatalos tőzsdei zárás utáni kisebb forgalmú kereskedésben.
Csalódást hozott a Snapchat eredménye, mert nem tudott olyan növekedést mutatni a bővülő reklámozási piacon, mint a nagyobb közösségi médiák. Az árbevétel a negyedévben 1,36 milliárd dollár volt, a teljes éves árbevétel pedig 4,6 milliárd, ami önmagában nem rossz, csak alig van növekedés, és nem sikerül nyereséget termelni.
A Snapchat 414 millió felhasználóval rendelkezik, és ezt a számot szeretnék tovább növelni, ugyanakkor a növekedés az Európán és Észak-Amerikán kívüli térségekben zajlik, ahol alacsony az egy főre jutó árbevétel.
Az igazán nagy baj az, hogy a társaság nem tud nyereségesen működni: negyedéves vesztesége 248 millió dollár volt, idén az első negyedévben várhatóan 55 és 90 millió dollár között alakul, noha a befektetők jóval kevesebbre számítottak.
A társaság komoly költségcsökkentésbe kezdett, melynek része egy 10 százalékos létszámleépítés. A döntő nyilván az lenne, hogy a cég nyereségessé váljon: amíg ez nem látszik, a befektetők érthető módon egyre kevésbé lelkesednek a részvények iránt.
Különösen rosszul hathatott, hogy a társaság a közel-keleti konfliktusra fogta a sikerek elmaradását, noha ebben a szolgáltatási ágban annak semmi hatása nincs, pláne, ha nem a háborúval érintett, többségében szegény országok lakossága a célközönség.
A befektetők csalódottságát mutatja a tegnapi 33 százalékos esés az indikatív kereskedésben.
A részvény akkor lesz érdekes, ha egyszer mégiscsak sikerül a cégnek nyereségessé válnia, ugyanakkor az sem lenne meglepő, ha idővel egy nagy közösségi média cég felvásárolná a társaságot.