Tudatos vásárlás és saját készítésű ajándékok - Így készül a Z generáció az ünnepi szezonra
ElemzésekA Z generáció tagjai és a milleniálok (a nyolcvanas évek elejétől a kilencvenes évek közepéig születettek) kevesebbet költenek, tudatosabban döntenek, és gyakran saját készítésű ajándékokkal készülnek az ünnepekre - állítják a friss felmérések. A fiatalabb korosztályok változó vásárlási szokásai már most átírhatják az ünnepi szezont, új kihívások elé állítva a kereskedőket.
Az amerikai fiatalok minden más generációnál jobban visszafogják költéseiket az idei ünnepi vásárlási szezonban. A Z generáció és a milleniálok szigorúbb költségvetéssel, rövidebb ajándéklistákkal és kreatív spórolási módszerekkel készülnek az év legszebb időszakára - derül ki az idei CNBC/SurveyMonkey felmérésből.
A kutatás arra is rámutat, hogy
a Z generáció és a milleniálok (24 százalék) jóval nagyobb arányban használnak pénzügyi tervező alkalmazásokat, mint az X generáció (12 százalék) vagy a baby boomer korosztály (10 százalék).
A Z generációs vásárlók különösen találékonyak az ajándékozás terén: sokkal valószínűbb, hogy saját kezűleg készített ajándékokkal lepik meg szeretteiket, és spórolnak ezáltal.
A saját készítésű ajándék kreatív és praktikus ötlet, ugyanakkor azt is jól mutatja, hogy a fiatalabbak jobban érzik a pénzügyi nyomást, és gazdaságosabb megoldásokat keresnek.
A visszafogottabb költés ellenére az amerikaiak döntő többsége (82 százalék) - beleértve a fiatalokat is - továbbra is aktívan készül az ünnepi vásárlási időszakra.
Érdekesség, hogy sokan az ajándékvásárlás nagy részét már nem a Black Friday és Cyber Monday idején intézik, ez pedig azt jelzi, hogy a hagyományos akciós időszakok már egyre kevésbé meghatározók - különösen a fiatalabb generációk számára.
A fiatalabbak inkább online keresgélnek, amikor el szeretnék dönteni, hol vásároljanak.
A vállalkozások számára ez egyértelmű üzenet: a fiatal vásárlók eléréséhez erősebb digitális jelenlétre van szükség, hogy online is könnyen megtalálhatók legyenek.
Egy nemrégiben megjelent PwC felmérés szerint az idén a 13 és 28 év közötti korosztály várhatóan 23 százalékkal csökkenti ünnepi kiadásait, amely más generációkhoz képest jelentős visszaesés.
Gazdasági nyomás, adósságok, infláció és diákhitelek miatt a fiatalok árérzékenyebbek, és a termék mögötti érzelmi és társadalmi értéket is mérlegelik.
A márkahűség is ingatag: bár 59 százalékuk továbbra is bevált márkákat választ, egyre többen nyitottak az olcsóbb vagy kevésbé ismert alternatívákra is. Ugyanakkor a hűségprogramok, a pontgyűjtés és a közösségi élményt kínáló kezdeményezések sokat segíthetnek a vásárlók megtartásában.
