Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

A banki költségek csökkentése a legfontosabb indok bankváltáskor

Hírek2021. feb. 17.Növekedés.hu

Néhány napon belül mindenki megtudhatja, évente akár több tízezer forintot is spórolhatna banki költségein, ha a biztonság és az innovációk mellett, a költségekre is jobban figyelne - olvasható a Gránit Bank sajtóközleményében.

Évente akár több tízezer forintos megtakarítást is elérhet az, aki jobban figyel banki költségeire és a legmegfelelőbb bankszámlát választja. A GRÁNIT Bank megbízásából végzett  online piaci felmérés szerint a megkérdezettek 40 százaléka elégedetlen volt számlavezető pénzintézetével az utóbbi 3 évben. A bankváltáson gondolkodók 65 százaléka a banki költségek csökkentése miatt keresne új bankot, számukra jelenthet igazodási pontot a bankok által január 31-ig kiküldendő egységes díjkimutatás.

Január végéig minden banki ügyfél megkapja pénzintézetétől a lakossági folyószámlájára vonatkozó éves díjkimutatást, amely egy kormányrendelet (144/2018-as) nyomán áttekinthető, egységes formában tartalmazza a 2020-ban kifizetett banki díjait, s lehetőséget ad a banki költségek nyomon követésére, illetve azok más banki ajánlattal való összehasonlítására.

A költségek csökkentése miatt váltanak bankot az emberek

A bankszámla költségek csökkentése ösztönzi elsősorban bankváltásra a pénzintézetek ügyfeleit, ez derült ki a GRÁNIT Bank napokban végzett online felméréséből, amely szerint a válaszadók 65 százaléka cserélné le meglévő bankját a spórolás miatt, emellett a legtöbben a kényelmesebb, innovatívabb bankolási lehetőségeket, közel harmaduk pedig a kedvezőbb hitelkonstrukciókat is megjelölték bankváltási indokként.

A bankváltás a megkérdezettek 56 százalékát érdekelte, főként akkor, ha így megoldhatják a közüzemi díjfizetés átvitelét az új bankjukhoz. A GRÁNIT Banknál a bankváltás folyamata rendkívül egyszerű, ehhez csupán a közüzemi cég nevét, illetve az ügyfél azonosítóját kell megadni a bankváltási oldalról letölthető számlaváltási nyomtatványban.

Fontos az online számlanyitás lehetősége

A jelenlegi pandémiás helyzetben további kihívást jelent a bankot váltani szándékozók számára, hogy egészséget védő, online számlanyitási megoldást találjanak. A digitális üzleti modell alapján – fiókhálózat nélkül – működő GRÁNIT Bank az igényekre figyelemmel az online számlanyitási szolgáltatások teljes választékát kínálja, így az ország bármely részéről elérhetőek alacsony díjazású bankszámlái. A Bank 2018-ban vezette be a teljeskörű videóbankos számlanyitást és a videós azonosítással befejezhető online számlanyitást, 2020. október közepén pedig - a jogszabályi lehetőség megnyílásával - elindította a teljes értékű lakossági számlanyitást szelfi készítésével.

Tavaly október végétől emellett elérhetővé tette összes újonnan számlát nyitó ügyfele számára a GRÁNIT Digital Kártyaszolgáltatást, amely a Bank mobilbanki applikációjában a számla aktiválását követően azonnal elérhető, bolti és internetes vásárlásra egyaránt használható, plasztik nélküli, digitális bankkártya.
A Bank tapasztalata szerint a digitális csatornákon lebonyolítható lakossági számlanyitás iránt jelentősen meg is nőtt az érdeklődés az utóbbi egy évben: idén januárban az összes lakossági számla közel 80  százalékát nyitották ezeken a csatornákon, szemben az egy évvel ezelőtti hasonló időszak 60 százalékos arányával.