A fővárosi adventi vásárokon is kóstolhatók a legkiválóbb magyar borok

Hírek2023. nov. 17.Növekedés.hu

Hat héten át a fővárosi karácsonyi vásárokban népszerűsíti a magyar borokat a Magyar Bormarketing Ügynökség.

A hazai és külföldi látogatók a Bazilika előtti standnál is megkóstolhatják és megvásárolhatják az ország legízletesebb nedűit, a Vörösmarty és Szent István téri, valamint a Városligetben szervezett vásárok gasztronómiai egységeiben pedig izgalmas bor-étel párosításokkal és Magyar Bor márkás menüvel várják az érdeklődőket.

Az advent a meghitt várakozás, az ünnepi készülődés és a karácsonyi vásárok időszaka. E rendezvények közönsége Budapesten is több helyszínen válogathat a minőségi kézműves termékek és finomságok közül.

A Magyar Bormarketing Ügynökség a kiváló magyar borok nagyköveteként idén számos lehetőséget kínál a legkiemelkedőbb hazai termékek megismerésére, illetve kóstolására.

Ezt a célt szolgálják a nyár óta folyamatosan zajló népszerűsítő kampányok, ugyanakkor a magyar bor már jelen van a fontosabb nemzetközi szakkiállításokon is.

A promóció hatékonyságát segíti a karácsonyi vásárokon való részvétel, hiszen az ilyen helyszínek látogatása nemcsak a hazai közönség számára jelenthet élménydús szórakozást és vásárlási lehetőséget az adventi időszakban, hanem a külföldi turisták körében is igen népszerű.

A Bazilika előtti Magyar Bor standnál naponta tematikus kóstolók keretében, kedvező áron fedezhető fel a hazai bortermelők kínálata.

Emellett közel húsz, ikonikus magyar bor vásárolható meg palackos kiszerelésben, ami mellé hétvégente különleges karácsonyi meglepetés is kerül, így az érdeklődők a kóstolást akár összeköthetik a családtagoknak és barátoknak szánt karácsonyi ajándékok beszerzésével is.

A Szent István és a Vörösmarty téren, valamint a Városligetben található gasztronómiai egységekben pedig kétféle bormenüvel és kedvezményes árú, menün kívül is fogyasztható borokkal várják a vendégeket. 

A fővárosi adventi vásárok látogatóinak közel a fele külföldi turista, mindez kiváló lehetőséget ad a Magyar Bor, mint márka nemzetközi népszerűsítésére. Éppen ezért kóstoltató és imázsépítő aktivitásokkal vagyunk jelen ezeken a helyszíneken, továbbá az adventi nyitó hétvégén neves angol, német és lengyel véleményformálók viszik hírét a kiváló magyar boroknak és borturizmusnak Európa-szerte

– mondta Pusztai Anita, a Magyar Bormarketing Ügynökség marketingigazgatója.

Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos az adventi időszak kereskedelmi fontosságára, valamint az ezt támogató kormányzati segítségre hívta fel a figyelmet:

az ünnepet felvezető időszakban is minden erőnkkel segítjük a hazai borászokat. A közvetlenül termelőktől vásárolt, eredetvédett borokra vonatkozó reprezentációs adót eltörlő jogszabály november 16-án lépett életbe, majd azonnal el is indult a Magyar Bormarketing Ügynökség vásárlásösztönző kampánya, amelynek fontos eleme, hogy immár a fővárosi adventi vásárokban is kinn lehetünk. A célunk, hogy minden hazai borfogyasztónak és a borok iránt elhivatott vállalatnak kedvezzünk.

A budapesti karácsonyi vásárok valóban messze földön híresek, ez elmúlt években több nemzetközi szakmai díjat is elnyertek. A Magyar Bor idei jelenléte, illetve izgalmas boros és gasztronómiai kínálata egy újabb erős indok, hogy minél többen látogassunk el a legnépszerűbb karácsonyi forgatagokba. (X)