Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

A következő napokban jó sokat fogunk a pohár fenekére nézni - a szeszesitalokat viszik, mint a cukrot

Hírek2023. dec. 29.Növekedés.hu

Az ünnepi szezon csúcspontjához közeledve a Kifli.hu, Magyarország vezető online élelmiszer-kiskereskedője az alkoholtartalmú italok fogyasztásának figyelemre méltó megugrásáról számol be, ami az év ünnepi zárását jelzi. Rutka Zoltán, a Kifli kategóriamenedzsere szerint a pezsgőeladások soha nem látott növekedést tanúsítanak, az éves átlag hatszorosára emelkedtek.

Ez a növekedés nem csak a pezsgőre korlátozódik. "A sörök és a borok esetében a fogyasztási szokások figyelemre méltóak, elsősorban az ünnepi asztalokhoz és az év végi ünnepségekhez kapcsolódnak" - mondta el Rutka Zoltán.

Az ünnepi szezonban ezekben a kategóriákban két-háromszorosára nő a forgalom, és ez a tendencia az év végéig fennmarad.

A Kifli.hu szezonális választéka nemcsak a fogyasztási igényeket elégíti ki, hanem ajándékozásra ideális termékek széles választékát is kínálja, tökéletesen illeszkedve a megosztás és ünneplés magyar hagyományába.

47 országból származó 900-nál is több különböző alkoholos itallal és közel 350 cégér, köztük egyedi és ritka márkák kínálatával az ország egyik legszélesebb választéka, amit a vásárlók értékelnek is, mivel az egyedi márkák és a kísérletezés iránti kedv nőtt a tavalyi évhez képest. „A szeszes italok eladásai hasonló növekedést mutatnak, különösen karácsonykor, elsősorban az ajándékozási hagyománynak köszönhetően.

A szilveszter közeledtével ezek az italok az ünnepi koccintások szerves részeivé válnak, ami nagyobb forgalmat és nagyobb mennyiségű eladott terméket eredményez.

Ebben az időszakban átlagosan majdnem minden negyedik kosár tartalmaz habzó borokat, ami tükrözi a pezsgő italok népszerűségét" – tette hozzá a szakember.

A Kifli.hu adatai érdekes fogyasztói viselkedési mintát tárnak fel: az ünnepek után jelentős elmozdulás tapasztalható az egészségesebb étkezési szokások felé. A legtöbb vásárló valamilyen diétával kezdi az új évet, csökkenti a kalóriákat és egészségesebb lehetőségeket választ. A cég azzal támogatja ezt az időszakot, hogy havonta változó kedvezményt ad a különleges és mentes élelmiszerekre, megkönnyítve a vásárlók számára az újévi fogadalmak megtartását.