A nagy Tesco-Aldi árharcnak esett áldozatul a Haribo
HírekA Tesco hagyja kiürülni a Haribo cukorkák polcait - számol be a BBC. Eredménytelenül zárult ugyanis a szállítóval folytatott áralku.
Jelentések szerint a szupermarket-óriás árcsökkentést követelt a gyártótól, hogy versenyezhessen a német diszkont-lánc, az Aldi áraival. A megbeszélések kudarca miatt a „Tangfastics” és a „Starmix” cukorkák jelenleg online nem rendelhetőek.
A Tesco márciusban indította el az „Aldi Árverseny” kampányt, amelynek keretében több száz termékét a német diszkontlánccal azonos szinten árazta be. Ezt követően felszólította beszállítóit, hogy az Aldi-stratégia részeként ők is csökkentsék áraikat. Határidőként július 10-ét jelölte meg.
A Haribo szóvivője kijelentette:
Néhány termékünk valóban nem kapható, de továbbra is a Tesco beszállítója maradtunk. Ügyfeleinkkel folytatott tárgyalásokról tájékoztatást nem adhatunk, csupán annyit, hogy azok folytatódnak.
Szemben számos ágazattal, amelyek a koronavírus-járvány időszakában nehéz helyzetbe kerültek, a szupermarketek forgalma igen jól alakult. A vevők a kezdeti időszakban pánikszerűen vásároltak és megugrott az online forgalom is.
A Tesco forgalma az Egyesült Királyságban és Írországban az elmúlt év azonos időszakához képest 8,2 százalékkal emelkedett.
Az Egyesült Királyság területén az online eladások mennyisége 48,5 százalékkal nőtt. A bővülés májusban különösen erős volt. A Tesco a gyorsan növekvő internetes üzlet kiszolgálására 16 ezer új dolgozót vett fel.
A Haribo a világ egyik legismertebb édesség-gyártója, amelyet 100 éve alapított egy Németországban, Bonn városában élő, Hans Riegel nevű cukrász. A termékeket saját és a város nevének kezdőbetűi felhasználásával nevezte el. Cukorkáit 100 országban árusítják, alkalmazottjainak száma hétezer fő.
A Haribo gumimaci feltalálója a második világháború vége felé, 1945-ben halt meg. A vállalkozást fiai, Hans és Paul vitték tovább, amikor az amerikai hadifogságból kiszabadultak.