A Tesco az árak csökkentésére szólította fel beszállítóit
HírekJelentések szerint a Tesco arra kérte beszállítóit, hogy csökkentsék áraikat, olvasható a bbc.com hírportálon. A brit szupermarket fokozott erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy állni tudja a diszkontáruházak versenyét.
A vállalat július 10.-ig adott határidőt beszállítóinak a kezdeményezés elfogadására.
Számos beszállító azt állította: a szupermarket nyomást gyakorol rájuk az árengedmény kikényszerítésére. Néhányan aggodalmukat fejezték ki a követelés időzítése miatt.
A Tesco márciusban indította el a „versenyzünk az Aldi áraival” programját, amely keretében a friss és a fagyasztott élelmiszerek árait a diszkontok áraihoz igazítják. Júniusban bejelentette, hogy a növekvő versenyre való tekintettel a programot közel 500 Tesco - és egyéb márkájú termékre terjesztette ki.
Csökkentettük a rövid időtartamú vásárlói kedvezmények számát, mivel erőforrásainkat a mindennapi olcsó árakra összpontosítjuk
közölte a vállalat.
Nem hisszük, hogy vásárlóinknak egy márkás termékért többet kellene fizetniük egy Tesco áruházban, mint bárhol másutt
mondta a szóvivő. Hozzátette:
Valamennyi beszállítónkkal nyílt, tisztességes és áttekinthető partneri kapcsolatot akarunk tartani. Egy olyan együttműködést szeretnénk, amely során új, innovatív megoldásokat keresünk, hogy komoly értéket szolgáltassunk vásárlóinknak.
A Tesco a közelmúltban erős első negyedévi forgalomról számolt be. A szupermarket szerint a vásárlók száma a május 30 előtti 13 hét során közel harmadával csökkent ugyan, az általuk megvásárolt termékek mennyisége azonban 64 százalékkal nőtt.
A Tesco-csoport forgalma a negyedév során 8 százalékkal, 13,4 milliárd fontra emelkedett. Figyelemre méltó, hogy a koronavírussal kapcsolatos költségek idén várhatóan elérik a 840 millió fontot.