A választásokat befolyásoló álhírek elkerülésére szövetkezett az összes nagy netes cég
HírekMindegyeik valamirevaló nagy technológiai és internetes társaság aláírta azt a szerződést, melynek célja a választási álhírek kiküszöbölése, különösen a mesterséges intelligencia ilyen célra való felhasználása.
20 vezető technológiai cég írt alá pénteken egy szerződést, amelyben vállalják, hogy a mesterséges intelligencia által generált álhírek ellen fellépnek az idei választásokon, melyek 40 országban aktuálisak, köztük az USA-ban és a világ legnagyobb demikráciájában, a közel másfél milliárd lakosú Indiában.
Az elsődleges cél a CNBC szerint az álhírek, összeesküvés-elméletek, valamint az olyan képek, hangfevételek és videók törlése, melyek a választások valamely résztvevőjét utánozzák, esetleg olyan hitelesen, hogy azt a néző/hallgató a valós politikusnak vélheti, és így hamis, nem létező választási üzenetet közvetíthetnének.
2016-ban az oroszok olcsó és egyszerű módszerekkel tudtak beszállni az amerikai választási álhírterjesztésbe a közösségi médiákon, most már azonban a mesterséges intelligenciát is bevetheti bárki, és sokkal hatékonyabb, és így veszélyesebb lehet az álhírterjesztés. A résztvevők többek között a következők: Microsoft, Meta, Google, Amazon, IBM, Adobe, Snap, TokTok, X, Open AI.