Átlag felett teljesítettek a magyar diákok a nemzetközi digitális kompetenciamérésben
HírekA magyar diákok jó eredményeket értek el a tavalyi nemzetközi digitális kompetenciamérésen, eredményeik meghaladják a résztvevők átlagát – mondta a Belügyminisztérium köznevelési helyettes államtitkára.
Balatoni Katalin az International Computer and Information Literacy Study (ICILS) számítógépes és információs műveltségmérés eredményét ismertető sajtótájékoztatón azt mondta: ahhoz, hogy a magyar diákok ilyen jó eredményt mutassanak fel, hosszú távú munkára és stratégiai tudatosságra van szükség.
Ehhez két stratégia szolgál alapul: Magyarország digitális oktatási stratégiája, valamint a köznevelési stratégia. Mindkettő kiemelten foglalkozik a gyermekek digitális kompetenciájával, az infrastruktúra-fejlesztéssel és a pedagógusok digitális ismereteinek bővítésével.
Ezekhez komoly fejlesztések is társultak: az iskolákban széles sávú internet érhető el, illetve folyamatos a tanulók eszközellátása, valamint széles körben érhetők el digitális tananyagok és audiovizuális tartalmak a köznevelési portálon – tette hozzá.