Az első magyar szálloda, ami nem fogad külföldi vendégeket

Hírek2020. márc. 15.Növekedés.hu

Az országban egyelőre egyedülálló intézkedést vezetett be a visegrádi Royal Club Hotel: törlik a külföldről érkezők foglalásait. Csak csütörtökön, a déli órákig 22 külföldi foglalást kellett visszamondaniuk - árulta el Belán Miklós igazgató.

Az intézkedésre a hazai vendégek védelmében került sor, mint arról az érintett külföldieket is tájékoztatták. A Kínából érkező foglalásokat már másfél hónapja elutasítják - hangsúlyozta az igazgató, aki a szállodaszövetség tevékenységét dicsérte, az általuk készített anyagokat és a szövetség felkészültségét példaértékűnek minősítette. Belán Miklós elárulta, a magyarok részéről eddig nem voltak jellemzőek a lemondások, az érdeklődő telefonok annál inkább. “A helyzetre tekintettel átalakítottuk a lemondási szabályzatot, így akik nálunk foglaltak, akár közvetlenül az érkezés dátuma előtt is lemondhatják a foglalást, a befizetett előleget pedig visszakapják” - emelte ki.

„Az új szabályzatoknak köszönhetően stabilan tudjuk tartani a foglalási trendeket”.

Mit tehet egy szálloda a kialakult helyzetben?

A hotel nem csak az operatív törzs utasításait és a Magyar Szállodaszövetség jogi ajánlásait tartja be maradéktalanul, hanem az Everguest reputáció és revenue management hotelekre vonatkozó ajánlásait is, ők ugyanis ingyenesen letölthető anyagokkal készültek a szállodáknak a koronavírus kapcsán. “Az Everguest útmutatójából is kiderül, kulcsfontosságú az egyenes vezetői kommunkáció. Ezért mi is állománygyűlést tartottunk, ahol tájékoztattuk a személyzetet és eloszlattuk a hamis híreszteléseket. Szerencsére ők is higgadt, felkészült magatartást tanúsítanak, profin kezelik a helyzetet” - mondta az igazgató. A Royal Club Hotel tisztaságára eddig sem érkezett panasz - a vendégek 98 százalékra értékelték -, ám a koronavírus érkezése miatt további négy szobalánnyal bővítették a takarítócsapatot.

A takarítási folyamatokat kibővítették, és a szokásos tisztítási gyakorlatok mellett folyamatos fertőtlenítést végeznek az értintéses helyszíneken.

A hotel jelenleg 50 százalék kedvezményt biztosít a szobaszervízből, így a megszállóknak nem szükséges az étteremben, egymás közelségében étkezniük, de a biztonságot szolgálják az ajánlott külsős programok, egyéni túralehetőségek is. Fertőtlenítő készülékeket helyeztek ki a mosdókban és a közösségi terekben, a személyzet folyamatosan kesztyűt hord. A személyzet részére egy hónapra elegendő C vitamint és narancsot biztosított, míg az érkező vendégek C vitaminos cukorkát kapnak a szobájukba bekészítve. Bármilyen, a betegségre utaló tünetet mutató munkatárs nem dolgozhat. Készülnek az iskolák bezárására is, a kisgyerekes munkavállalóknak biztosítani fogják az otthoni tartózkodás lehetőségét ebben az esetben. Szorosabb adminisztrációt is bevezettek: felveszik az összes vendég adatait, akkor is, ha csak vacsorázni fordulnak meg náluk. Ha valaki megbetegszik, a hatóságok így könnyen vissza tudják keresni, kivel érintkezett az illető.