Az OpenBank szolgáltatással a bank új internet- és mobilbankjában már a más banknál nyitott számlák is láthatók
HírekAz OTP Bank most induló, innovatív OTP OpenBank szolgáltatása lehetővé teszi, hogy a más bankoknál vezetett számlák egyenlegét is megtekinthessék a bank ügyfelei. Így egyetlen felületről kontrollálhatóak a pénzügyek: elég csak az OTP Bank új internetbankjába vagy mobilalkalmazásába bejelentkezni és máris követhető, mennyi pénz van a más bankoknál vezetett számlákon.
Az OTP Bank máris kiemelkedő újdonsággal bővíti az új internet- és mobilbankjában nyújtott szolgáltatások körét:
az OpenBank használatával másik banknál nyitott számláikat is láthatják azok az OTP-ügyfelek, akik regisztrálnak, illetve belépnek az új internet- vagy mobilbankba.
Ehhez engedélyezniük szükséges, hogy a kiválasztott más banki számlájuk adatait az OTP elkérje a másik banktól és megjelenítse azokat számukra az alkalmazásban.
Magyarország meghatározó lakossági hitelintézete számára kiemelt jelentőségű, hogy online megoldásai a személyes bankfióki kiszolgáláshoz hasonló, széleskörű funkcionalitást és ügyfélélményt biztosítsanak. A lakossági OTPdirekt elektronikus szolgáltatást fokozatosan kiváltó új Digitális Szolgáltatási Szerződés számtalan új funkcióval könnyíti meg a bankolást a hitelintézet ügyfelei számára.
Az Európai Unió PSD2 irányelvére alapozott, most induló OpenBank elnevezésű kényelmi szolgáltatásában a K&H Bank, az Erste Bank, a Takarékbank, az MKB Bank, a GRÁNIT Bank, a Sberbank, a CIB Bank, a Revolut számlái vesznek részt,
de az elérhető bankok és pénzügyi szolgáltatók listáját várhatóan folyamatosan bővíti majd a hitelintézet, ahogy az igénybe vehető funkciók körét is.
Az új Digitális Szolgáltatási Szerződéssel teljesen új alapokra helyeztük az ügyfeleinkkel való kapcsolattartást. Az a célunk, hogy az új internet- és mobilbanki alkalmazásunkban elérhető és folyamatosan bővülő funkciók használatával ügyfeleinknek olyan digitális élményt nyújtsunk, amelynek során úgy érezhetik, az egész bank ott van a kezük ügyében. A most elindított OpenBank szolgáltatás amellett, hogy egyszerűbben kezelhetővé és áttekinthetőbbé teszi az OTP mellett más bankoknál vezetett számlák egyenlegét is, segíti ügyfeleinket pénzügyeik tudatos kezelésében is
- mondta el az új OpenBank funkció kapcsán Kuhárszki András, az OTP Bank digitális fejlesztésekért felelős területének vezetője.
A szolgáltatás keretében a felhasználók első lépésként más banki számláik egyenlegét tudják megnézni, és a lekérdezhetőségre vonatkozó engedélyt bizonyos időközönként meg kell újítani. A tervekben szerepel a számlatörténet lekérdezésének biztosítása, illetve, hogy hosszabb távon a másik banknál vezetett számláról átutalás is indítható legyen az OTP Bank új internet- és mobilbanki alkalmazásában.