Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Egymillió ügyfelet kíván mozgósítani a Generali az 1% felajánlásáért

Hírek2021. ápr. 29.Növekedés.hu

A Generali ügyfeleinek száma hamarosan eléri itthon az egymillió főt, amit a vállalat jótékonykodással kíván emlékezetesebbé tenni. A biztosítótársaság az Országos Mentőszolgálat Alapítvány, a Magyar Vöröskereszt és a Melletted a helyem Egyesület 1%-os kampányát támogatja és arra buzdítja leendő egymillió ügyfelét is, hogy adójuk 1%-át ezen szervezetek alapítványainak ajánlják fel.

A járvány miatt megnőtt az 1% felajánlások jelentősége

A koronavírus-válságban megnőtt a jelentősége az adófelajánlásoknak, hiszen a járvány a civil szervezeteket és az egyházakat sem kímélte. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal adatai szerint valamelyest javuló tendencia mutatkozik, hiszen tavaly öt százalékkal többen – mintegy 2,2 millióan – rendelkeztek az adójuk egy százalékáról, mint 2019-ben.

A magánszemélyek ugyanakkor tavaly is összesen 40,7 milliárd forintról dönthettek volna, de végül csak 18,6 milliárd forintot juttattak el a különféle szervezeteknek.

Fontos megjegyezni, hogy míg 2018 óta csaknem négyszázezerrel többen rendelkeztek adójuk 1 százalékáról valamilyen magyarországi vallási közösség javára, addig a civil szervezeteknél fordított az arány. 2015-ben még 2,2 millióan ajánlották fel az 1 százalékot valamely alapítvány vagy civil szervezet számára, tavaly már csak 1 millió 600 ezren.

Kevés magyar adományoz rendszeresen, de ha igen, az adója 1%-át ajánlja fel

A Generali Biztosító adományozási hajlandóságot vizsgáló, hazai lakosság körében készült korábbi felmérése is azt mutatta, hogy a magyar lakosság csupán 8%-a adományoz rendszeresen, 62%-uk néha, a válaszadók harmada (30%) pedig soha nem szokott adományozni. A rendszeresen adományozók körében a 40-49 éves, felsőfokú végzettségű, Budapesten és megyeszékhelyen élő lakosok voltak a legtöbben.

A kutatás ugyanakkor arra is rávilágított, hogy a magyar lakosság leginkább anyagi támogatás formájában szeret adományozni, és több mint kétharmaduk (69%) az adó 1% felajánlásával teszi ezt meg.

A magyar lakosság leginkább a beteg és rászoruló gyermekekkel, az állatmenhelyekkel és a betegségekkel kapcsolatos szervezetek munkáját segíti legszívesebben.

Egymillió okuk van segíteni!

Az idén 190 éves Generali eddig is számos szervezetet, alapítványt, társadalmi célú megmozdulást támogatott, de annak örömére, hogy a társaság ügyfeleinek száma itthon átlépi az egymillió főt most rendhagyó módon kívánja segíteni három, a vállalat számára is olyan kiemelten fontos és hasznos munkát végző szervezet munkáját, akikkel eddig is szoros kapcsolata volt.

A biztosító az április-májusi 1%-os kampány időszakában egyrészt felajánlja a reklámfelületeit és egyéb - elsősorban social media – csatornáit az Országos Mentőszolgálat, a Magyar Vöröskereszt és a Melletted a helyem Egyesület javára, hogy azok az eddigieknél is hatékonyabban tudjanak kampányolni az adó 1%-ért. Másrészt a kampány során a társaság arra buzdítja munkavállalóit és leendő egymillió ügyfelét, hogy adójuk 1%-át e három kiemelten fontos és hasznos munkát végző szervezet alapítványainak ajánlják fel.

„A civil szervezetek kiválasztását illetően fontos, de nem kizárólagos szempont volt, hogy az adott szervezet közvetlenül részt vesz-e a járvány elleni harcban. A rendhagyó támogatással - a Generali által életre hívott globális közösségi kezdeményezés, a The Human Safety Net (THSN) szellemében – azoknak az alapítványoknak és egyesületeknek szeretnénk segíteni, amelyek minden időben a társadalom kiemelten sebezhető csoportjainak védelmét szolgálják” 

– mondta el Földi-Tamás Ildikó, a THSN program hazai vezetője, a Generali Biztosító kommunikációs vezetője.