Ha még mindig van ilyen autója, tartsa meg - Íme a 10 legértékállóbb autó

Hírek2021. aug. 10.Növekedés.hu

Vásároljon olcsón, adjon el drágán – ez az élet mottója, melyet minden bróker, ingatlanügynök vagy autókereskedő követ. A használtautó-piac ugyanígy működik, így nem meglepetés, hogy számtalan lehetőség van a befektetési szándékú autóvásárlásra. Csúcsjárművek gyűjtőjeként azonban jelentős befektetésekkel, valamint nem elhanyagolható szállítási költségekkel kell számolnia. Kötelező ezen kívül az autók általános, mély ismerete is.

A carVertical autó előéleti nyilvántartó szakértői elemezték az autópiacot, és elkészítettek egy 10 autóból álló listát, melyek eladása nem tanácsos, jelentős értéknövekedésük miatt. A többezer előéleti jelentést tartalmazó adatbázist is felhasználták, hogy statisztikai adatokat kapjanak ezekről a modellekről.

Íme a végső lista:

1. Alfa Romeo GTV (1993 - 2004)

Az Alfa Romeo tervezői - akik mindig is a merész és szokatlan megoldásokat kedvelték – hozták formájukat az Alfa Romeo GTV-vel.

Az akkori legtöbb kupéhoz hasonlóan az Alfa Romeo GTV négy- vagy hathengeres benzinmotorral volt elérhető. Bár négyhengeres motormodelljük rendkívül agilis volt, a GTV legértékesebb változatában a csodás Busso hathengeres motor dolgozik.

A motor, ami az Alfa Romeo egyik nagyágyújává vált, nagyban hozzájárul az Alfa Romeo GTV jelentős árnövekedéséhez. Bár ára a legtöbb olasz autóhoz hasonlóan nem emelkedik annyira, mint a német társaié, a jól karbantartott példányokért ma akár €30,000 fölötti összeget is elkérnek.

Előéleti ellenőrzések alapján ezen autók 29 százalékánál léptek fel olyan különböző hibák, melyek befolyásolhatják az autó működését.

2. Audi V8 (1988 - 1993)

Mára széles körben az Audi A8 vált elismertté, mint a márka műszaki és mérnöki csúcsa. Azonban még az A8 előtt, rövid ideig az Audi V8 volt a cég zászlóvivője.

Az Audi V8 nem annyira lenyűgöző, mint a BMW 7-es sorozat, sem annyira presztízsautó, mint a Mercedes-Benz S-osztály, de más okokból jelentős. Az Audi V8 fektette le az alapokat ahhoz, hogy ma a vállalat csúcskategóriás autógyártó legyen, olyanok közvetlen ellenfele, mint a BMW és a Mercedes-Benz. Igazából az Audi V8 sokkal ritkább, mint a konkurensek megfelelői, így nem meglepő, hogy a luxusszedán értéke elkezdett emelkedni.

Előéleti ellenőrzések alapján ezen autók 9 százalékánál léptek fel hibák és 18%-nál tekerték vissza a kilométerórát.

3. BMW 540i (1992 - 1996)

Az 5-ös osztály évtizedekig élen állt a luxusszedán kategóriában. Az E34 generáció mégis középen áll a jóval drágább E28 és a középkori válságát élő E39 között.

A nyolchengeres változat csak néhány évig volt elérhető, így az sokkal ritkább Európában és az USA-ban, mint az M5-ös, továbbá a V8-as teljesítménye hasonló, mint az M5-é.

A modell legkellemesebb tulajdonsága a megfizethetősége. Míg a BMW M5 értéke a csillagokban jár, az 540i sokkal olcsóbb, de nem sokáig.

4. Jaguar XK8 (1996 - 2006)

Az 90-es években debütált Jaguar XK8 kupé és kabrió változatban volt elérhető. Különféle teljesítményű motorokat és kényelmi felszereltséget kínált, hogy a legtöbb XK tulajdonost kielégítse.

A Jaguar XK8 volt az első igazán modern Jaguarok egyike, amely emelte a mércét a minőség, a technológia és az értékállóság szempontjából.

Készüljön fel arra, hogy legalább 15-20 ezer eurót kell költenie egy jól karbantartott, gondozott példára. Az XK-R pedig, ami rendkívül keresett az autórajongók körében, még ennél is drágább.

Előéleti ellenőrzések alapján viszont ezen autók 29 százalékánál léptek fel hibák és 18%-nál tekerték vissza a kilométerórát.

5. Land Rover Defender (1. és 2. széria)

A Land Rover nem titkolja: a Defender első generációit úgy tervezték, hogy több célt szolgáló gyakorlati megoldást nyújtson a farmerek számára.

Egyszerű kialakítása és a bármilyen elképzelhető akadály leküzdésének képessége tette a Land Rover Defendert kiemelkedő, minden terepen használható terepjáróvá.

Manapság sokak számára meglepő lehet az első 2 széria ára. Például a szebb napot is látott példányok 10-15 ezer, míg a restaurált vagy megőrzött állapotú darabok akár 30 ezer eurót is érhetnek.

Előéleti ellenőrzések alapján 15 százaléknál léptek fel hibák és 2%-nál tekerték vissza a kilométerórát.

6. Mercedes-Benz E300, E320, E420 (1992 - 1996)

A Mercedes-Benz több mint kétmillió W124-et bocsátott útra viszonylag hosszú gyártási ideje alatt. Néhányan a roncstelepen végezték, míg mások még mindig mutatnak életjeleket. A gondosan karbantartott modellek vagyonokat érnek.

Természetesen a legértékes W124-esek (a gyártási évtől függően) az 500E vagy E500 típusjelet viselik. Néhány lépcsővel lejjebb azonban, egy-egy E300, E320 vagy E420 olyan befektetéssé válhat, amilyenre sok gyűjtő hajt.

Előéleti ellenőrzések alapján 14 százaléknál léptek fel hibák és 5%-nál tekerték vissza a kilométerórát.

7. Saab 9000 CS Aero (1993 - 1997)

A Volvo achilles-ínje mindig is a Saab volt, aminél elsődleges fontosságú volt az utasbiztonság, de közben sármos és erős is volt, utóbbi a kivételes turbófeltöltött motoroknak köszönhetően.

A Saab 9000 CS Aero több, mint egy egyszerű középkategóriás szedán. A modellciklus végén mutatták be, és a 9000-es sorozat fénypontjának tekintették a gyártás utolsó évében. Ez a változat tette fel a modellnél az i-re a pontot.

A Saab 9000 CS Aero manapság igencsak ritka autó, ahogy az már kitalálható volt. Bár a Saab nem hozta nyilvánosságra a legyártott darabszámot, ez a bizonyos darab jó befektetés.

Előéleti ellenőrzések alapján 8 százaléknál léptek fel kisebb hibák.

8. Toyota Land Cruiser (J80, J100)

A Toyota mindig az autóira és a tulajdonosokra bízta a beszédet. Utóbbiak a mai napig azt mondják, hogy a Toyota Land Cruiser a világ egyik legjobb terepjárója.

Bár a nevük ugyanaz, a két modell technikailag és technológiailag sokkal több különbsséget mutat, mint azt hinné. A J80-nak sikerült kombinálnia az egyszerűséget a mindennapi praktikussággal, míg a J100 sokkal luxusabb volt, hosszabb utakra tervezték, de ez nem jelenti, hogy kevésbé tehetséges lenne a sáros árkokból való kimászásban.

Az izgalmas kiegészítők széles skálája teszi ma lehetővé a J80-as és J100-as tulajdonosok számára, hogy kivételesen magas értékű autójuk legyen. Még azok a példányok is, melyek megjárták a világ legzordabb és legtávolabbi sarkait, könnyen átléphetik a €40,000-s értéket.

Előéleti ellenőrzések alapján 36 százaléknál léptek fel hibák és 8%-nál tekerték vissza a kilométerórát.

9. Volkswagen Corrado VR6 (1991 - 1995)

A Volkswagen az elmúlt évtizedekben rengeteg jellegzetes, de nem mindig dicséretes járművet adott az embereknek. A Volkswagen Corrado VR6 kivétel lehet ez alól.

A szokatlan megjelenés, a kivételes motor és a dicséretesen kiegyensúlyozott futómű tudatában jó kérdés, hogy miért vették olyan kevesen ezt az autót a kilencvenes évek elején.

A Volkswagen Corrado akkoriban nem volt olyan népszerű, mint az Opel Calibra, de ma ezt előnynek tekintik. A hathengeres változat értéke az elmúlt években jelentősen emelkedni kezdett, és ez a tendencia várhatóan folytatódni fog.

Előéleti ellenőrzések alapján 14 százaléknál léptek fel hibák és 5%-nál tekerték vissza a kilométerórát.

10. Volvo 740 Turbo (1986 - 1990)

Még a nyolcvanas években a Volvo 740 Turbo bizonyította, hogy Apa (vagy Anya) unalmas autója olyan gyors lehet, mint a Porsche 924.

Rugalmassága, valamint a praktikum és a kivételes teljesítmény kombinációja az egyre növekvő értékű autóknak remek példájává tette a 740 Turbo-t. Ez a növekedés várhatóan folytatódik, különösen a következő években.

Előéleti ellenőrzések alapján 33 százaléknál léptek fel hibák és 8%-nál tekerték vissza a kilométerórát.

Az autó, mint befektetés így működik

A járművekbe való befektetés még egy olyan fogalom, amit nem mindenki ért. Lehet, hogy egyeseknek túl kockázatosnak tűnik, de megfelelő autóismerettel tisztességes hozamot tud nyújtani viszonylag rövid idő alatt.

Ha azonban nagy értékű autó vásárlását fontolgatja, tekintettel a fenti statisztikákra, érdemes a jármű előzményeinek ellenőrzése. Akár kizárólag az alvázszám ismeretében bármely vevő meg tudja határozni, hogy megéri-e az autó a pénzét, el kell felejteni, vagy alkudni kell az árából.