Hogyan bankoljunk biztonságosan a járvány idején is?
HírekA korábbiakhoz képest az OTP Bank ügyfelei márciusban harmadával több online tranzakciót hajtottak végre. Az elmúlt években számos pénzügyi szolgáltatást digitalizált a hitelintézet, így a számlanyitástól kezdve a csekkbefizetésen át a mobilegyenleg feltöltéséig kényelmesen és biztonságosan, a saját otthonaikból intézhetik pénzügyeiket az ügyfelek.
A koronavírus járvány kitörése óta egyre többen élnek a digitális szolgáltatások nyújtotta lehetőségekkel az OTP Banknál. Márciusban mintegy harmadával emelkedett az online tranzakciók száma. Jelentősebb növekedés az átutalások, a postai csekkek QR-kódos befizetése, a mobiltelefon egyenlegek feltöltése, valamint a betéti- vagy hitelkártyával kapcsolatos ügyek (limitmódosítás, kártyaaktiválás) esetében figyelhető meg.
„Ügyfeleink és kollégáink biztonsága kiemelten fontos, a könnyen elérhető digitális szolgáltatásaink közvetlenül is segítenek az egészségük megőrzésében. Örömmel látjuk, hogy egyre többen és egyre tudatosabban használják az internetbankunkat és mobilalkalmazásainkat. Sőt, az idősebb ügyfeleinknél is azt tapasztaljuk, hogyha egyszer beléptek az online ügyintézés világába, többségük onnantól kezdve szívesen intézi a pénzügyeit ezeken a biztonságos csatornákon keresztül”
– mondta Kuhárszki András, az OTP Bank igazgatója.
Az OTP Bank 65 év feletti ügyfeleinek mintegy 40 százaléka kötött eddig szerződést internetbanki vagy mobilbanki szolgáltatásokra. Az elmúlt negyedévben azonban a szerződöttek fele lépett csak be ezekre a csatornákra. A belépők 75 százaléka ugyanakkor rendszeresen használja is a bank digitális felületeit. Az OTP Bank szakértői segítségképp összegyűjtötték a mindennapi ügyintézéshez szükséges szolgáltatások online lehetőségeit kezdőknek és haladóknak egyaránt.
A következő lépés: belépés az online bankolás világába
Az OTP Bank internetbankjának, illetve mobilalkalmazásának segítségével kényelmesen, gyorsan, a nap 24 órájában, a hét minden napján akár a kanapéról is elintézhetjük pénzügyeinket.
Néhány, az internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatás keretében elérhető funkciók közül:
- utalások indítása,
- postai csekkbefizetés,
- számlatörténet megtekintése, számlakivonatok letöltése, egyenleg lekérdezés,
- lekötések kezelése,
- mobilegyenleg feltöltés,
- betéti- vagy hitelkártya beállítások, aktiválás és limitmódosítás,
- adatok módosítása.
Az internetbank számos funkciója okostelefonon és tableten is elérhető az OTP SmartBank mobilalkalmazáson keresztül. Azok számára, akik még csak most ismerkednek az online bankolással, hasznos lehet a főbb funkciókat bemutató ismertető megtekintése.
Számlanyitás online
Akik még nem rendelkeznek OTP-s számlával, online is nyithatnak új fizetési számlát a bank honlapján, a VideóBankon keresztül. A számlanyitás pontos menetéről itt tájékozódhatnak: https://www.otpbank.hu/portal/hu/Bankszamlak/Ujatszeretnek/Onlineszamlanyitas
Hiteltörlesztési szándék bejelentése online
Azok az ügyfelek, akik nem kívánnak élni a Kormány által, 2020. március 19-től elrendelt fizetési moratórium lehetőségével, és továbbra is fizetnék a 2020. március 18. napján fennálló hitel, kölcsön és pénzügyi lízing szerződéseik alapján már folyósított kölcsönük törlesztőrészleteit, nyilatkozatukat az internetbankon és az OTP Bank honlapján is megtehetik. A járványhelyzetre való tekintettel ezt a megoldást javasolja a hitelintézet az ügyfeleinek.
Csekkbefizetés a kanapéról
Az OTP SmartBank alkalmazásában található QR-kód funkcióval, a kóddal ellátott csekkek befizetése is könnyedén elintézhető. Ezzel a megoldással akár az idősebb családtagok postai csekkjeinek befizetésében is segítséget nyújthatnak a fiatalabb korosztályok, anélkül, hogy kimozdulnának otthonaikból.
Azonnali utalás otthonról
Az azonnali fizetési szolgáltatásnak köszönhetően az elektronikus csatornákon kezdeményezett – az azonnali átutalás feltételeinek megfelelő – átutalások a korábbinál gyorsabban teljesülnek. A tranzakció azonnal ellenőrizhető az internetbank számlatörténet oldalán, illetve a mobilalkalmazásban is. A szolgáltatásnak köszönhetően lehetőség van a 10 millió forint alatti összegeket néhány másodpercen belül továbbítani egy másik fizetési számlára. Az OTP Bank a bankon belüli, 10 millió forintnál magasabb összegeket is, ha azok egyébként megfelelnek az azonnali utalás követelményeinek, összeghatártól függetlenül néhány másodpercen belül teljesíti.
A szolgáltatás internetbankon és a mobilbankon keresztül is elérhető a nap 24 órájában, a hét minden napján.
Kártyalimit módosítása az internetbankban
A lakossági betéti vagy hitelkártya aktiválása, valamint a betéti kártya díjmentes limitmódosítása is megtehető online az internetbankon, vagy a SmartBank mobilalkalmazáson keresztül.
Ha elfogytak a receptek
A Simple by OTP mobilalkalmazás segítségével több más hasznos funkció mellett kényelmesen és egyszerűen megoldható az ételrendelés is. Akár idősebb rokonoknak vagy szomszédoknak is lehet segíteni ezzel a megoldással, csak a megrendelés során érdemes ellenőrizni a kiszállítási címet. Az applikációt az alábbi oldalon lehet letölteni: https://simple.hu/szolgaltatasok/NetPincer/
Ha mégis el kell hagyni a lakást
Természetesen adódhat olyan, különösen indokolt helyzet, amikor el kell hagyni otthonunkat. Ilyen esetben érdemes a betéti, hitelkártyás, vagy a mobiltelefonos érintésmentes fizetést használni, hiszen mindkét módszer gyors, egyszerű és biztonságos. Az OTP Bank Android és iOS platformon is biztosítja ügyfelei számára a mobilfizetést a Simple alkalmazással és az Apple Pay-jen keresztül.
Haladó bankolóknak
Azok, akik a karantén idején sem nem hagynák magukra befektetéseiket, azok az internetbank vagy a SmartBróker mobilalkalmazás segítségével kezelhetik befektetéseiket. A funkciók között megtalálhatóak például gazdasági hírek, a Portfolió menüpontban pedig kiválasztható, hogy számlák vagy értékpapírok szerint jelenjenek-e meg az értékpapírok. Egy értékpapír kiválasztásával tranzakció is kezdeményezhető.