Ilyet is lehet: idősek beperelték a brit telefoncéget túlszámázás miatt
HírekCsoportos per indul a British Telecom ellen, olvasható a bbc.com hírportálon. A brit telefontársaság a kereset szerint elmulasztotta kárpótolni azokat az idős előfizetőit, akiknek a vezetékes szolgáltatást nyolc éven keresztül indokolatlanul drágán biztosította.
A telekom-ágazat szabályozó hatósága, az Ofcom 2017-ben állapította meg, hogy a BT 2009 óta 2,3 millió vezetékes előfizetőjének küldött alaptalanul magas számlákat.
A felülvizsgálat eredményeként a vállalat vezetékes díjtételeit havi 7 fonttal (mintegy 2 800 forinttal) csökkentette.
Az Ofcom azonban nem elégedett. Nehezményezi, hogy a „hűséges ügyfelek” a korábbi túlszámlázás miatt nem kaptak kártérítést.
Az Ofcom nyilvánvalóvá tette, hogy a BT éveken át indokolatlanul magas díjakat fizettetett felhasználóival, de nem rendelkezett annak a pénznek a visszafizetéséről, amelyre ily módon tett szert
mondta Justin Le Patourel, a Közös Akció a Vezetékes Díjak Ügyében (CALL) fogyasztói csoport alapítója, telekom-szakértő, az Ofcom korábbi munkatársa.
Úgy véljük, hogy a BT több millió leghűségesebb ügyfele jogosult akár fejenként 500 font (közel 202 000 forint) összegű kártérítésre. Bírósági keresetünk ezt a folyamatot indítja el.
A BT közölte: „határozottan elutasítja” azt az állítást, hogy visszaélt volna piaci helyzetével: Erőteljes védekezésre készül a bíróságon. Egyik szóvivője kijelentette:
nagyon komolyan vesszük idősebb és nehéz helyzetben élő ügyfeleink iránti felelősségünket és megvédjük magunkat minden, ezzel ellentétes állítással szemben. Hosszú évek óta ajánlunk ügyfeleinknek kedvezményes díjazású vezetékes és széles sávú csomagokat egy számos lehetőséget kínáló versenypiacon. Büszkék vagyunk az idős és nehéz helyzetben élők körében, illetve a ’Tisztességes üzlet’ program keretében végzett munkánkra.
A Mishcon de Reya jogi iroda 600 millió font (több, mint 242 milliárd forint) igényt nyújtott be a Competition Appeal Tribunal-hoz (CAT, Versenyfellebbviteli Törvényszék). Az igény sikeres érvényesítése 2,3 millió BT ügyfél részére fejenként 500 font (közel 202 000 forint) kártérítést eredményezne.
A BT, amelyet 1846-ban, Electric Telegraph Company néven alapítottak, az Egyesült Királyság legnagyobb vezetékes, széles sávú és mobil szolgáltatója.
A jelenlegi kereset azokat az ügyfeleket képviseli, akik vezetékes BT-szerződéssel rendelkeznek, de televíziós vagy széles sávú szolgáltatást nem kértek. A vezetékes szolgáltatások nagykereskedelmi költségei 2009 óta legalább 25 százalékkal csökkentek. Az Ofcom 2017 októberében mégis azt tapasztalta, hogy az összes nagyobb brit vezetékes telefon-szolgáltató vezetékes díjtételeit 28-41 százalékkal növelte.
A hatóság élesen bírálta a piacvezető BT díj-emeléseit. Azt állítja, hogy az ügyfelek „szerény értéket” kaptak a pénzükért. Az érintettek közül sokan „évtizedek óta BT-ügyfelek voltak, zömük bizonyára idős, alacsony jövedelemmel rendelkező, nehéz helyzetben élő személy.
Az Ofcom kezdeményezésének hatására a BT bejelentette: vezetékes díjait évi 84 fonttal csökkenti.