Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Joó István: ismét alaptalanul támadja az ellenzéki sajtó a BYD szegedi beruházását

Hírek2025. júl. 31.Növekedés.hu

Ismét alaptalanul támadja az ellenzéki sajtó a BYD szegedi gyárépítését, hiszen a bírságolásként tálalt ügyben nem marasztalták el a beruházót – közölte Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója szerdán.

Joó István a közösségi oldalán az atlatszo.hu szerdai írására reagálva hangsúlyozta, hogy az ellenzéki sajtó ismét „árnyékra vetődött”. 

A portál azt állította, hogy környezetvédelmi bírságot kapott az épülő BYD-gyár. Az igazság ezzel szemben az, hogy nem érkezett meg határidőre egy mérési jegyzőkönyv a Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatalhoz, amiért valóban eljárás indult, de a cég pótolta a hiányosságot, és így végül az  eljárás okafogyottság miatt – a szabályoknak megfelelően – büntetés kiszabása nélkül zárult le. 

Joó István hozzátette: az eljárásból is mindenki láthatja, hogy a hazai hatóságok igenis teszik a dolgukat, a környezetvédelmi rendszer működik.

Mint ismert, az elektromosjármű-gyártás kínai óriása Európában elsőként Magyarországon kezdte meg térhódítását. A szegedi üzem a tervek szerint 2025 végére készül el, és évente 300 ezer elektromos autó gyártására lesz képes. Ez lesz Magyarország első kínai autógyára, és a beruházás révén több ezer új munkahely jön létre a Dél-Alföldön. Ráadásul a BYD nem akkumulátorokat, hanem közvetlenül elektromos autókat gyárt majd hazánkban. 

A BYD 2024-ben 4,25 millió elektromos meghajtású autót értékesített, ezzel jelentős teret foglalt el a világpiacon, amelyen mintegy 17 millió darab kelt el. A vállalat éves árbevétele 29 százalékkal 107 milliárd dollárra nőtt, amivel először lépte át a 100 milliárd dolláros határt, és meg is előzte fő versenytársát, az amerikai Teslát, amely 98 milliárd dolláros bevételt ért el.