Kártérítést fizet a vásárlóknak egy nagy napelemes vállalat
HírekTöbb mint 1600 fogyasztó kap kompenzációt az EU SOLAR Nyrt.-től a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárásának köszönhetően.
A napelemek telepítésével foglalkozó cég vállalta, hogy három évig ingyenesen nyújt szervizelési és karbantartási szolgáltatást azon ügyfeleinek, akik a 2022 nyarán indult versenyfelügyeleti eljárással érintett pályázat keretében eredetileg vele szerződtek napelemrendszer telepítésre - írja a GVH.Ez összesen több, mint 72 millió forintos közvetlen kompenzációt jelent az érintett fogyasztóknak úgy, hogy nem kell fizetniük 3 évig a cég által felajánlott szolgáltatásért. Az önkéntes kötelezettségvállalásnak köszönhetően a GVH Versenytanácsa nem állapított meg jogsértést.
A Gazdasági Versenyhivatal 2022 júliusában indított vizsgálatot a napelemek telepítésével foglalkozó EU-SOLAR Kereskedelmi és Szolgáltató Nyrt.-vel szemben, mert a gyanú szerint a cég megtévesztő módon kommunikálta a lakossági napelem-pályázatok költségmentes előkészítését, illetve kifogásolhatóan hirdette a pályázat keretében általa telepített rendszerek költségmentességét.
A GVH eljárása a cég kötelezettségvállalásával zárult.
Az EU-SOLAR vállalta, hogy valamennyi, a versenyfelügyeleti eljárással érintett pályázat keretében napelemrendszerhez jutott vagy jutó azon ügyfele (ideértve a még teljesítésre kerülő függő projektek ügyfeleit is) számára, akik a pályázatuk benyújtásakor eredetileg az EU-SOLAR, mint kivitelező közreműködésével kezdték meg a projektjüket, három évig ingyenesen nyújtja a „Távfelügyelet” megnevezésű napelem-szervizelési és -karbantartási szolgáltatáscsomagját.
A kötelezettségvállalás összesen 1607 ügyfelet érint, a vállalt kompenzációs csomag értéke pedig ügyfelenként három évre mintegy 45 ezer forint.
Így a GVH vizsgálatának eredményeként a fogyasztók számára elért kompenzáció összértéke meghaladja a 72 millió forintot. A cég által önként vállalt kötelezettségvállalás pontos és maradéktalan végrehajtását a GVH utóvizsgálatban ellenőrizni fogja.
A GVH Versenytanácsa az eljárás során nem állapított meg jogsértést, és többek között azért döntött a cég által felajánlott fogyasztói kompenzációt tartalmazó kötelezettségvállalás elfogadása mellett, mert az EU-SOLAR végig együttműködő volt az eljárás során, módosított a kifogásolt kommunikációs gyakorlatán és belső eljárásrend bevezetését vállalta az esetleges hasonló aggályok jövőbeli elkerülése érdekében.
Továbbá a cég korábban sem követett el versenyjogi jogsértést - írja a GVH.