Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Marketing nélkül nincs növekedés

Hírek2021. feb. 19.Növekedés.hu

A vállalkozások hajtómotorja a marketing, mindenhol jelen van, tudatosan kell csinálni. Ennek is nagyon sok fajtája van, többek között van online marketing és a print alapú marketing. A mai világban az online talán sokkal jobban felfuttatott, pedig nem árt, ha a másikkal is rendelkezünk. Ezek mind elengedhetetlenek akármilyen cégek, vállalkozások számára.

Mi a marketing?

Nézzük meg mi is a marketing fogalma igazából. Olyan üzleti folyamat, amely folyamat során, kielégítjük, beazonosítjuk az ügyfelek igényeit. Két nagyon fontos tulajdonsága van. Az egyik, hogy eljuttassa a terméket a célszemélyek felé, a másik, pedig az, hogy megvásárolják a terméket. A marketinghez meg kell tanulnunk azt, hogy melyek a legjobb marketing eszközök, a leghatékonyabb tevékenységek, hogyan tudunk meggyőzni és mik a legjobb marketing csatornák. Ezen kívül fontos tudnunk hogyan kell beleépíteni a terjedést a termékbe. 

Print alapú marketing

Ennek az ágazatnak is nagyon sok fajtája van. Az egyik ilyen a névjegykártya. Nem mindegy, hogyan néz ki és mi van rajta. Legyen rajta a név, cégnév, logó, e-mail cím és egy telefonszám. Fontos, hogy ne legyen túlzsúfolt. Legyen egy kicsit szabadabb, szellősebb, ne írjuk tele az egészet. A cég arculata legyen megegyező a névjegykártyáéval. Továbbá figyeljünk a papír minőségére is. Ne legyen túl vékony, de túl vastag se. Az se jó, ha túl olcsó, mert ez a minőség rovására mehet. A molinó készítésénél is hasonlóak a szabályok. Azért van egy – egy dolog, amit még érdemes kiemelni. Fontos, hogy olyan anyagból készüljön, ami az időjáráshoz is képes alkalmazkodni. Fentről lefele és balról jobbra legyen a betűk nyomása. Továbbá mozdíthatónak is kell lennie, mert többször, több helyen is felhasználható. Ami még minden emberhez eljuthat az a szórólap. A jó szórólap titka a következő: profi képeket használ, az információ lényegre törő, cselekvésre ösztönöz, könnyen olvasható. A szövegnek nem szabad folyószövegnek lennie, inkább legyen szedjük pontokba. A lényeg, hogy az elkészítését mindig bízzuk szakemberekre, hiszen ők tudják, mi a titka annak, hogy ne a kukában landoljon.

Online marketing

Manapság elengedhetetlen az online marketing, ezért is fontos, hogy ha cégünk, vállalkozásunk van legyen egy jó honlapunk. Azok az emberek, akik online szeretnének vásárolni, mindenképpen először a weboldalunkon fognak körbe nézni. A felmérések is azt igazolják, hogy minél többen fordulnak meg a honlapunkon, annál nagyobb lesz a bevételünk. Nézzük meg, hogy honnan tudhatjuk meg azt, hogy a honlapunk betölti a célját. Az az ideális ha a dizájn jó, de mit sem ér, akkor, ha a célját nem éri el. Sok dizájner művésznek mondja magát, ami rendben is van, de a túlzó grafika az ellenkezőjét is elérheti. Ha először ránézünk weblapunkra, érdemes eldöntenünk, hogy célba ér - e az üzenet elsőre. Ezt az üzenetet át kell tudnia adnia azok számára, akik először látogatnak el az oldalra. Meg kell néznünk, hogy a célközönség számára szól – e az üzenet. Fontosak a kifejezések, a nyelvezet, amit használunk és ezzel biztosra kell mennünk, hogy az adott személyeknek való. Az, hogy használható legyen még fontosabb. a felhasználási funkciókat egyértelművé, elérhetővé kell tenni a felhasználók számára. Esztétikailag is rendben kell lennie, hiszen nem mindegy, hogy mi az első benyomás. Az, hogy milyen kép alakul ki elsőre a látogatók számára a kiváló esztétikával tudjuk elérni. Végül, de nem utolsó sorban a hatékonyságát is meg kell vizsgálnunk. Világosan ki kell, hogy derüljön, hogy mit akarunk, mit kínálunk az embereknek.(X)