Még mindig kevesen kérnek előzetesen időpontot a banki ügyintézéskor

Hírek2021. máj. 21.Növekedés.hu

Hiába egyre nagyobb a jelentősége a tudatos időbeosztásnak, még mindig viszonylag magas azok aránya, akik nem használják ki a hivatalos vagy banki ügyintézéshez kapcsolódó időpont-foglalási lehetőségeket.

Az emberek közel fele halasztott már el ügyintézést munkahelyi vagy családi elfoglaltságok miatt, mert tervezés híján nem tudott időt szakítani rá - derült ki az OTP Bank legfrissebb reprezentatív kutatásából. Banki ügyintézés esetében, noha az emberek közel 80 százaléka tudja, hogy lehet előzetesen időpontot foglalni, csupán 44 százalékuk él ezzel a lehetőséggel.

Az elmélettel vélhetően a többség tisztában van, de nézzük meg, mi derül ki a gyakorlatra vonatkozóan az OTP Bank kutatásából: vajon mennyire intézi tervszerűen a magyar lakosság ügyes-bajos dolgait, és ezeken belül elsősorban banki teendőit? Mennyien ismerik - és közülük mennyien veszik igénybe - az előzetes időpontfoglalást ott, ahol erre lehetőség lenne?

A kutatásból egyértelműen kiderült, hogy az emberek közel fele nem tervezi meg intézni valóit, és 45 százalékuk inkább elhalasztja hivatalos (pl. okmányirodai, banki ügyintézéssel kapcsolatos) intézni valóit. A banki ügyintézési szokásokat megvizsgálva, a kutatás eredményei szerint az emberek több mint háromnegyede (77%) tisztában van azzal, hogy lehet előre egyeztetett időpontban banki ügyet intézni, ennek ellenére a megkérdezettek kevesebb mint fele (44%) foglal rendszeresen vagy időnként online időpontot, még úgy is, hogy a válaszadók többségének az a saját tapasztalata, hogy előzetes időpontfoglalással gyorsabban el tudta intézni teendőit.

„Tavaly a fióki ügyfélforgalomban az időpontfoglalásra érkező ügyfelek aránya jelentősen megnőtt, közel félmillió foglalás történt, március óta pedig már telefonos applikációnkon, a SmartBankon keresztül is elérhetővé tettük számukra az időpontfoglalás lehetőségét – nyilatkozta Vörös Tamás, az OTP Bank ügyvezető igazgatója.

Előre rögzített időpont esetében a fiókba érkezve az ügyfelet soron kívül fogadja a banki tanácsadó, továbbá azt is kiválaszthatja előre, hogy milyen témában kér tájékoztatást, csökkentve így a banki ügyintézéssel töltött időt. A tervezéssel nem csak idő spórolható, de sokkal kényelmesebbé és tervezhetőbbé válnak a hétköznapok.