Megszűnik a TB-kiskönyv, elektronikus rendszer lesz helyette
HírekAz új fejlesztésnek köszönhetően, elektronikus rendszer váltja fel a papíralapú TB-kiskönyvet, amelybe a munkáltatók rögzítették a munkavállalók társadalombiztosítási jogviszonyára és egészségbiztosítási ellátásaira vonatkozó adatokat. A benne szereplő információk az államigazgatásban – az időközben bevezetett digitális nyilvántartásokban – foglalkoztatói adatszolgáltatás útján rendelkezésre állnak, ezért a nyomtatvány megszüntethető.
Most, a papír alapú modellt egy elektronikus lekérdező rendszer váltja fel, ami rengeteg előnnyel jár!
- Kevesebb adminisztráció
- A vállalkozásoknak nem kell többé a TB-kiskönyv kitöltésével és tárolásával bajlódniuk
- Gyorsabb és pontosabb ügyintézés
- Az adatok mindig naprakészen elérhetők lesznek a kifizetőhelyek és hatóságok számára
- Pontosabb adatok
- A korábbi rendszerben előfordulhatott, hogy a jogviszony és ellátás (pl. táppénz, CSED, GYED nem teljeskörűen szerepelt a kiskönyvben.
- Az új digitális rendszer ezt is orvosolja!
Ez a változás nemcsak csökkenti a papírmunkát, hanem a digitális megoldásoknak köszönhetően az e-TB kiskönyv gyorsabb, egyszerűbb és átláthatóbb ügyintézést tesz lehetővé minden érintett számára.
A megszüntetés mellett szól az is, hogy a tb-kiskönyv tartalma nem minden esetben teljes körű, ugyanis egyes jogviszonyok (pl.: egyéni vállalkozói, társas vállalkozói jogviszony) nem szerepelnek benne, továbbá egyes esetekben az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásai sem kerülnek bejegyzésre a tb-kiskönyvbe.
Kiemelt kormányzati cél a vállalkozások adminisztratív terheinek csökkentése, amelynek része, hogy a digitalizáció eredményeként az államigazgatás adatbázisaiban rendelkezésre álló adatok ne kerüljenek újra bekérésre, vagy dokumentálásra.
A tb-kiskönyv megszüntetése ezért illeszkedik a bürokrácia csökkentés célrendszerébe.