Ötvenmilliós kampánnyal zárja az évet a „Vedd a hazait! Védd a hazait!”
HírekÜnnepek előtti tévékampányban ért a csúcspontjára a járvány elején indult „Vedd a hazait! Védd a hazait!” akció. A Magyar Termék Nonprofit Kft. a csatlakozó gyártócégek segítségével minden korábbinál nagyobb értékű és hatású kampányt tudott megvalósítani.
A Magyar Termék védjegyrendszert működtető nonprofit cég már március végén indította útjára a „Vedd a hazait! Védd a hazait” mozgalmat, amelyhez több tucat cég csatlakozott. Ősszel pedig húsz gyártó példátlan összefogásával megvalósult tévéreklámkampánnyal folytatódott az akció. A reklámok azt üzenik: sok mindenben különbözünk ugyan, de vannak dolgok, amiről ugyanazt gondoljuk, hiszünk az összefogás erejében, ezért hazai termékeket vásárlunk, hogy segítsük egymást.
A járvány második hullámában is fontosnak tartottuk ennek az összefogásnak a fenntartását, és azt tapasztaltuk, hogy még a korábbinál is több vállalkozás támogatta az akciónkat, így végül olyan kampányt sikerült megvalósítani, amelynek a médiaértéke meghaladta az ötvenmillió forintot – jelentette ki Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője, aki szerint a reklámfilmek készítésekor fontos szempont volt az is, hogy egy sokunk számára nehéz időszakban képesek legyenek humorral bemutatni, mi lehet a közös bennünk a különbözőségeink ellenére is.
Az első pillanattól csatlakoztunk a #veddahazait mozgalomhoz, és már a járvány első hulláma idején is népszerűsítettük reklámjainkban, termékeinken, mivel fontos kezdeményezésnek tartottuk, ami ráadásul a legjobb pillanatban indult - mondta Koósa Péter, a Detki Keksz Kft. ügyvezetője. Ezek után szinte természetes volt, hogy az őszi tévékampányban is részt vett a cég, amely megalakulása óta az egyik fő támogatója a Magyar Termék védjegyrendszernek.
A járvány rávilágított arra, mennyire fontos a hazai gyártás, különösen olyan termékek esetén, mint a fertőtlenítőszerek, amelyek iránt tavasszal napok alatt nőtt többszörösére a kereslet. Csak a magyarországi cégek segítségével sikerült eleget gyártani az ország védekezéséhez nélkülözhetetlen fertőtlenítőszerekből, köztük a Caoseptből - emlékeztetett Dr. Bándi Imre, a tévékampányban szereplő, és azóta a védjegyhasználat iránt is érdeklődő Caola Zrt. vezérigazgatója. Szerinte ebben az esetben a szó szoros értelmében átélhetővé vált a vásárlók számára a Vedd-védd! kampányüzenet.
Molnár-Varga Adrienn, a Bramac Kft. marketing vezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy nemcsak a napi fogyasztási cikkeknél fontos a hazai termékek támogatása. Az építőanyagok esetében egy-egy vásárlói döntés akár egy életre szól, és sok százezres vagy akár milliós összegű beszerzést jelent. Ezért kiemelkedő a jelentősége annak, hogy ilyenkor hazait válasszon az építkező. A BMI Bramac régóta védjegyhasználó, és csatlakozott a #veddahazait mozgalomhoz is, amelynek a tévékampányában is részt vett.