Új digitális szakmai szövetség indul 2021-ben
HírekTöbb, nagy forgalmat bonyolító, online kereskedelemben érdekelt cég új szakmai szövetséget hoz létre. Az alapítók célja egy diverz összetételű, széles spektrumú, valós piaci súly mentén szerveződő érdekképviselet felépítése.
A tagok célja a kereskedelem átalakulásának, fejlődésének hatékony támogatására, valamint a szabályozó testületek munkájának naprakész segítésére. Az új szövetség, amelyben szerepet vállal egyebek közt az Alza.hu, az Adevinta, az Euronics, a GKI Digital, a GLS, a Shoprenter, várhatóan 2021 elején kezdi meg működését.
Az alapítók közleményben felhívják a figyelmet: Magyarországon bő két évtizede működnek webshopok és piacterek.
A koronavírus-járvány minden eddiginél jobban helyzetbe hozta az online értékesítést, és megmutatta, hogy szinte minden cég életében kulcsfontosságú a digitális érettség, valamint az online kommunikációs és értékesítési csatornák megfelelő használata.
A kérdés fontosságát az is jelzi, hogy 2020-ban a hazai kiskereskedelmi termékértékesítés kicsivel már több mint 8%-a online bonyolódik.
Ráadásul napjainkban az e-kereskedelem már nem csak a webáruházakról és a szó klasszikus értelmében vett kereskedőkről szól: piacformáló hatásúak a logisztikai cégek, a technológiai beszállítók, az online piacterek, az apróhirdetési és ár-összehasonlító oldalak is.
"Szükség van egy olyan fórumra, ahol a hazai online szakma nagy forgalmat bonyolító képviselői, valamint az online értékesítéshez közvetlenül kapcsolódó területeken működő cégek, így például a csomaglogisztikai, fizetési megoldást, piacteret, hirdetési és webshop platformot szolgáltatók foglalnak helyet, megosztják egymással tapasztalataikat és együtt keresnek megoldást az iparágat érintő problémákra"
- fejtette ki Nagy Sándor, aki az elmúlt 3 évben az Ecommerce Hungary elnöki posztját töltötte be, és aki a szakmai szövetség vezetője lesz.
Magyarország a közép és nyugat-európai régió országaihoz képest jellemzően 2-3 éves lemaradásban van mind az innovatív kereskedelmi és operációs technológiák használatában, mind pedig a jól működő többcsatornás értékesítési modell szerinti hatékony működés kialakításában.
"Az internetes kereskedelem nem ismer határokat, a régió más országaiban már megerősödött szereplők könnyedén, gyorsan és nagy tervekkel jönnek Magyarországra. Szükség van egyrészről a piacunk védelmére, másrészt pedig arra, hogy a hazai vállalkozók is ugyanilyen elánnal merjenek külföldi piacokban gondolkodni"
- tette hozzá Nagy Sándor, aki a GRoby online vezetőjeként és kereskedőként az elmúlt két évtizedben maga is szembesült a szakmát érintő problémákkal és kihívásokkal.
A közleményben leszögezik: a szövetség megalapítását támogató szervezetek mind hisznek abban, hogy csak egy diverz összetételű vezető testület lehet a kulcsa a hatékony szakmai munkának és a valós érdekképviseletnek, ezért
az alapítási szándékukat kifejező cégek között már most olyan szervezetek találhatók, mint az egyik legértékesebb online piaci portfólióval rendelkező Adevinta, a több mint 70 milliárd forintos éves forgalommal rendelkező Euronics műszaki áruházlánc, az ország második legnagyobb e-kereskedőjeként működő Alza.hu, a piacvezető, bérelhető webshoprendszert kínáló, és több mint 4000 áruházat kiszolgáló ShopRenter, a közép-európai régió csomaglogisztikai piacának egyik legmeghatározóbb szereplőjeként működő GLS futárszolgálat, valamint az online szektor egyik legtöbbet hivatkozott kutató- és tanácsadó cége, a GKI Digital."Elképzelésünk szerint a döntéshozó testület felépítési logikáját az alapszabály szintjén szabályozzuk, előre biztosítva azt, hogy az e-kereskedelem minden fontos területe állandó szakmai érdekképviselethez jusson, mégpedig adott terület leginkább befolyással bíró szereplője, szereplői révén"
- emelte ki Palocsay Géza, a Jófogás.hu, a Használtautó.hu és az Autónavigátor.hu oldalakat üzemeltető Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezető igazgatója, más hasonló szövetségben szerzett tapasztalataira támaszkodva.
„Az újonnan alakuló szervezet sikeres működéséhez megfelelő súllyal rendelkező releváns szereplőkre és közösen elfogadott, a céljaink megvalósítását segítő olyan alapelvek elfogadására van szükség, mint a transzparens és pártatlan szakmai működés, az értékteremtés és a változásokra történő gyors reagálás” – tette hozzá Nagy Sándor.
A szakmai közösség úgy gondolja, hogy az operatív működés alapjainak megtervezése után az új szövetség a 2021-es év elején meg is kezdheti munkáját.