Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Vizsgálat indult: Az ALDI megtéveszthette a fogyasztókat a GVH szerint

Hírek2024. júl. 18.Növekedés.hu

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított az ALDI Magyarország Bt.-vel szemben a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt. A GVH gyanúja szerint a vállalkozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat az üzleteiben elhelyezett hűtőpultjaiban megtalálható magyar származású termékekkel kapcsolatban - írja a GVH.

A Gazdasági Versenyhivatal versenyfelügyeleti eljárást indított az ALDI Magyarország Élelmiszer Kereskedelmi Betéti Társasággal (ALDI) szemben, mivel észlelte, hogy a vállalkozás valószínűsíthetően nem a szakmai gondosság követelménye alapján alakította ki kereskedelmi kommunikációjával összefüggő belső eljárásrendjét.

Az üzletekben elhelyezett „100% friss és magyar hús állandó kínálatunkban”, „100% friss és magyar”, valamint „Hazait szeretettel” felirattal megjelölt hűtőpultjaiban valószínűsíthetően nem kizárólag magyar származású termékek voltak megtalálhatóak.A GVH gyanúja szerint a vállalkozás 2021. november 25-től nem rendelkezik olyan következetesen alkalmazott belső ellenőrzési mechanizmussal, amellyel biztosítaná, hogy a fenti állításokkal megjelölt hűtőpultokban kizárólag magyar származású termékeket találnak a fogyasztók.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette.

Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul.

Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

A Gazdasági Versenyhivatal felhívja a figyelmet arra, hogy a versenytörvény szerint az ügyfélnek a tényállás tisztázásához szükséges adatok közlésére való felhívásától az annak teljesítéséig terjedő időtartam az ügyintézési határidőbe nem számít be - írja a versenyhivatal.

Az ALDI az MTI-nek eljuttatott közleményben azt írta, 2021 novemberében vállalták, hogy az állandó kínálatban található valamennyi friss szárnyas-, sertés- és marhahúst kizárólag magyar beszállítóktól vásárolják, akik csak ilyen, hazai tartásból, vágásból és feldolgozásból származó hússal látják el az áruházlánc valamennyi üzletét. Az áruházlánc azóta is tartja magát a vállalásához, és állandó kínálatában továbbra is 100 százalékban magyar friss húst értékesít - jelezték.

A GVH eljárása nem magára a vállalásra irányul, hanem csak arra, hogy egyes esetekben a frisshús-hűtőkben az állandó kínálatban szereplő magyar friss hús termékek mellett olyan termékeket is kihelyeztek, amelyek nem magyar forrásból származtak - fogalmazott az üzletlánc.

Az ALDI szerint a magyar friss húsokra vonatkozó vállalásával kapcsolatban az üzletekben és az egyéb felületeken megjelenő állításai valósak, érthetőek, követhetőek, és a termékek jellege, illetve a csomagolás alapján is egyértelműek. Az ALDI vásárlói így meg tudják ítélni, hogy a húshűtőben mi minősül friss húsnak és mi nem, illetve mely termékek érkeznek magyar forrásból és melyek nem - írták.