Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Pápai Hús vezére: "Valóságos háború dúl a magyar sertéshús piacon"

Interjú2021. feb. 11.Devecsai János

Tavaly úgy körülbelül 20 százalékkal nőtt a Pápai Hús Kft. forgalma. A készítményeknél a prémium termékek felfutása miatt az árbevétel terén idén is érdemi bővülés várható - mondta el a növekedés.hu-nak a cég ügyvezetője Szappanos Péter.

Az olcsó külföldi hústermékek mennyire rontják a hazai szereplők, így például a Pápai Hús üzletét?

Kis túlzással valóságos háború dúl a magyar sertéshús piacon. A külföldi szereplők sokszor a különféle alvállalkozók kihasználásával nagyon alacsonyan tudják tartani a költségeiket, ami megnehezíti a hazai szereplők dolgát.

A vásárlók viszont nem látják, hogy ennek az olcsóságnak sokszor komoly ára van. Hisz mondjuk a spanyol vágóhidakról érkező húst 3-4 napig szállítják. Hogy kibírja ezt az utat az árut vegyszeresen kell kezelni, ami épp ezért minőségben nem éri el a friss hazai termékek szintjét.

Ráadásul a külföldi árukat sokszor egy-két ezer kilométerről hozzák el a magyar boltokba. Ilyenkor pedig a fuvarozás komoly környezetszennyezéssel jár.

Mindezek fényében fontosnak tartom a Magyar Termék Nonprofit Kft. kampányát, amelyet „Vedd a hazait! Védd a hazait!” néven indítottak. Hisz ennek keretében sok más társaság mellett a magyar húsipari cégek is összefogtak, hogy közösen biztassák a magyar termékek vásárlására a hazai fogyasztókat.

Hogyan változtak meg a fogyasztói szokások a járvány hatására?

A piac polarizálódott. Mivel a tehetősebb családok nem tudtak külföldön nyaralni vagy étterembe menni, ezért elkezdtek többet költeni a hústermékekre.

Így nőtt a prémium áruk forgalma.

De közben az olcsó cikkek iránt is bővült a kereslet, mivel a mostani válságban sokan elvesztették a munkájukat és emiatt élelmiszerre már nem tudtak annyi pénzt fordítani.

Honnan jött az ötlet, hogy belevágjanak a vegán termékek gyártásába is?

Még 2019 végén elhatároztuk, hogy mi szeretnénk lenni a leginnovatívabb szereplő a hazai húspiacon. Új területeken akartunk megjelenni. A vegán szegmens pedig több szempontból is vonzó volt. Egyrészt az előrejelzések szerint ez az ágazat óriási növekedés elé néz, másrészt ezen a piacon itthon nincsenek jelen igazán nagy szereplők.

Azt mondhatom, hogy nagyon pozitív a fogadtatása ennek a profil-bővítésnek. Egyelőre az árbevételünknek még csak egy kis részét teszik ki a vegán termékek, de az eladásuk gyorsan növekszik.

Milyen évre számítanak? Milyenek a jövőbeli kilátások?

Tavaly úgy körülbelül 20 százalékkal nőtt a forgalmunk. A készítményeknél a prémium termékek felfutása miatt az árbevétel terén idén is érdemi bővülés várható.

A nyershús eladásoknál viszont stagnálást valószínűsítünk.