Az újranyitás után is népszerű az elektronikus fizetés
PénzügyAz OTP Bank adatai alapján a koronavírus járvány miatti korlátozások feloldásával párhuzamosan tovább növekedett a kártyaelfogadói forgalom, a tranzakciók száma és az átlagos tranzakcióösszeg is. A bank által kihelyezett POS-terminálok száma 2021 első félévben 10,5 százalékkal emelkedett a tavalyi év azonos időszakához képest. Az OTP Bank szakértői az elektronikus fizetési megoldások további bővülésére és a fizetési struktúra átrendeződésére számítanak.
A járványügyi intézkedések enyhítését követően is népszerűek maradtak az elektronikus fizetési megoldások az OTP Bank adatai alapján. Bár a jogszabályváltozás értelmében 2021. január 1-től kezdődően minden online pénztárgéppel rendelkező vállalkozásnak biztosítania kellett az elektronikus fizetés lehetőségét vásárlói részére, sokan a korlátozások miatt szüneteltették még év elején működésüket, vagy a járványtól függetlenül is szezonálisan üzemeltetik vállalkozásukat, ezért csak később, év közben tették lehetővé az elektronikus fizetést.
Már az elektronikus fizetés lehetőségét kötelezővé tevő jogszabályváltozás kihirdetésekor felkészültünk a kereskedők fokozott érdeklődésre. A korábbinál lényegesen nagyobb számú terminál-igénylés miatt ugyan előfordulhattak kisebb csúszások, de minden esetben igyekeztünk kielégíteni a hirtelen jelentkező keresletet. Továbbra is több megoldást kínálunk azon kereskedőknek és szolgáltatóknak, akik még keresik a megfelelő módszert az elektronikus fizetés biztosítására
– mondta Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment vezetője.
Az újranyitást követően megélénkült a kiskereskedelmi forgalom, az elektronikus fizetési megoldások iránt is megnőtt a kereslet.
Az első negyedévben a forgalom tekintetében 12 százalékos, míg a tranzakciószámnál 3 százalékos bővülést volt tapasztalható az OTP Bank termináljain.
A forgalom dinamikus növekedése a második negyedévben is folytatódott, meghaladta a 20 százalékot, ezzel párhuzamosan nőtt az átalagos tranzakcióösszeg is. A bank szakértői szerint várhatóan fokozatosan, enyhén csökken majd az internetes vásárlások részaránya, de a személyes fizetések száma és értéke emelkedni fog, főleg az olyan járványnak kitett szektorokban, mint a turizmus vagy a vendéglátás.
Ha a kihelyezett terminálok számát vizsgáljuk, elmondható, hogy a tavalyi év első félévéhez képest az idei első félévben 10,5 százalékkal emelkedett az OTP Bank által kihelyezett POS-terminálok száma.
Tavaly szeptember óta elérhető a SimpleBusiness alkalmazás, amelynek segítségével a kártyaelfogadás és az azonnali átutalás POS-terminál telepítése nélkül is lehetségessé vált. A szolgáltatáshoz kapcsolódó szerződések felét tavaly decemberben kötötték, de továbbra is nagy az érdeklődés a megoldás iránt.
A 30 millió forint feletti éves árbevétellel rendelkező és cafeteria kártyát is elfogadó vállalkozásoknak az OTP Csoport a POS-terminál igénylését, míg az alacsonyabb forgalmú cégek számára a SimpleBusiness mobilalkalmazás használatát javasolja.