Ideje megválni a tévhitektől - a kártyadigitalizáció megkönnyíti az életünket
PénzügyA lakosság 61 százaléka már próbálta és hasznosnak találta, vagy pozitívan áll hozzá és a jövőben tervezi kipróbálni a bankkártyája digitalizálását – derült ki az OTP Bank friss felméréséből. Azonban még mindig vannak, akik tartanak a kártyadigitalizáció lehetőségétől.
Egyszerű, gyors, praktikus – manapság ez a három alapkritérium, amely meghatározó az emberek mindennapjaiban. Ez alól a pénzügyek sem jelentenek kivételt.
Így az sem meglepő, hogy egyre inkább háttérbe szorul a készpénzes fizetés és az olyan megoldások kerülnek előtérbe, amelyekkel a fizetésre fordított idő csökkenthető.
Az OTP Bank friss reprezentatív felmérése szerint a magyarok közel hatvan százaléka a bankkártyát használja leggyakrabban fizetésre, a válaszadók kétharmada ezt a fizetési módot gyors, praktikus megoldásnak tartja, ami megkönnyíti az életét.
Kifejezetten a telefonos vagy okosórás megoldást pedig a megkérdezettek 16 százaléka preferálja,
ami már egy újabb szint a fizetési lehetőségek terén, hiszen itt már kártyadigitalizációra is szükség van.
A lakosság 35 százaléka már próbálta, és hasznosnak is találta ezt a fizetési módot, több mint negyedük pedig pozitívan áll hozzá, és tervezi, hogy a jövőben kipróbálja.
A tévhiteik miatt még mindig vannak, akik tartanak a digitalizációtól.
A megkérdezettek 64 százaléka attól fél, hogy ha elhagyja vagy ellopják a telefonját, akkor más is vásárolhat a kártyájával, 63 százalék pedig attól, hogy ha feltölti az online térbe a kártyaadatait, akkor visszaélhetnek vele.
A válaszadók több mint felét az a félelem tartja vissza a kártyadigitalizációtól, hogy ha lemerül az okoskészüléke, akkor nem fog tudni fizetni.
Azoknak a száma azonban elenyésző (csupán 15 százalék), akik a technikai háttérben látják a nehézséget és attól tartanak, hogy túl bonyolult, nehezen érthető és komplikált folyamat a kártyadigitalizáció.
A tévhitekkel ellentétben a digitalizált bankkártyahasználat is olyan biztonságos, mint a bankkártyával történő fizetés. Telefonunk, okosóránk esetében az adott eszköz automatikus zárolása még több védelmet nyújt.
Például a telefonunkon a tranzakció jóváhagyásához a készüléket fel kell oldani, jellemzően biometriával, ami teljesen egyedi, ez pedig még további biztonságot nyújt
– mondta Szénási Tamás, az OTP Bank Szenior bankkapcsolati termékszakértője.
A felmérés is rávilágított arra, hogy sokan élvezik a digitalizált kártya előnyeit: 45 százalék a gyors fizetés miatt, 44 százalék pedig azért kedveli, mert mindig kéznél van.
A válaszadók harmada akkor látja hasznát a lehetőségnek, amikor otthon hagyja a pénztárcáját és másképp nem tudna fizetni.
A megkérdezettek 29 százaléka szerint a kártyadigitalizáció azért jó, mert kényelmes, nem kell plusz dolgot magunkkal vinni a fizetéshez.