Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Sikeres negyedévet zárt a Magyar Telekom - rengeteg újítást vezettek be az elmúlt időszakban

Pénzügy2021. máj. 12.Dajkó Ferenc Dániel

Számtalan innováció és technológiai fejlesztés vezetett be a Magyar-Telekom az elmúlt időszakban. Növekvő bevételek mellett nyolc százalékkal nőtt az adózott nyereség. Többek közt vállalkozás segítő platformmal, faltól-falig okos Wi-Fi-vel, virtuális asszisztenssel és eSIM-el is bővítették a szolgáltatásaikat.

A Magyar Telekom hajnalban közzétette az első negyedéves gyorsjelentését, amelyet követően a társaság megtartotta az eredményeiről szóló sajtóbeszélgetését.

Először Daria Dodonova, gazdasági vezérigazgató-helyettes ismertette a vállalat eredményeit.

Kihangsúlyozta, hogy a pénzügyi teljesítményük a járvány ellenére az eredti várakozásoknak megfelelően alakult, viszont őket is komoly kihívások elé állította, hogy a munkatársaik megközelítőleg 80 százaléka távmunka végzésre kényszerült.

Megjegyezte azonban, hogy a távközlési vállalatok kevésbé voltak kitéve a pandémia negatív hatásainak, hiszen tavaly a szolgáltatásaikra még növekedett is a kereslet. Persze adódtak váratlan kiesések is a pénzügyi oldalon, például a roaming bevételek a turizmus megbicsaklásával szinte teljesen eltűntek.

Jó időszakot tudhat maga mögött a vállalat

Ha az elmúlt egy évet nézzük, összességében jó időszakot tudhat maga mögött a Magyar Telekom. Ugyan 2020 második negyedévében némi visszaesést könyvelhetnek el, az EBITDA is 2,5 százalékkal csökkent, azonban az elmúlt három negyedévben, beleértve az idei első negyedévet is folyamatosan növekedni tudtak.

Telekom diagram

A harmadik hullám súlyosabb volt, de a Magyar Telekom gyorsan tudott alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez – húzta alá.

Bevételeik 1,9 százalékkal, az EBITDA 8,1 százalékkal nőtt az első negyedévben. A beruházások szintje a bázisidőszakhoz hasonló értéket mutat.

telekom táblázat

Javasolják az oltakozást a munkavállalóknak

Kiemelte, hogy a vezetés mindemellett elsősorban a munkavállalóik jóllétére összpontosított. Elmondta, hogy az oltások felgyorsult ütemének köszönhetően lehetővé vált, hogy a Telekom is javasolja az oltakozást a munkavállalóinak. Ha minden a terveik szerint alakul, a második negyedévben már visszatérhetnek az irodáikba dolgozni.

Nőtt az előfizetők száma, javult a belső hatékonyság

Szót ejtett az elmúlt időszak sikereiről is. Biztosították maguk számára a 900/1800 MHz-es frekvenciájú sávot, tovább növelték a gigabit képes hálózatukat, 6,5 százalékkal bővült a televízió előfizetőik száma és többen vannak a szélessávú vezetékes szolgáltatást igénybe vevő ügyfelek is, javították a belső hatékonyságukat, mérsékelték a költségeiket, illetve kihangsúlyozta, hogy a CDP rangsora alapján az éghajlatváltozással kapcsolatos beszállítói programjuk a világ legjobb 7 százalékához tartozik.

Széles körben növekedtek a bevételeik

A bevételekről elmondta, hogy azok széles körben növekedtek. A mobil szolgáltatásokból 2,3; a vezetékes szolgáltatásokból pedig 0,9 százalékkal emelkedett ez az érték.

telekom diagram

A digitális oktatásban résztvevő tanároknak és diákoknak járó, jogszabályban előírt kedvezmény ugyan mérsékelte valamelyest a bevételeiket, de kiemelte, hogy fontosnak tartják, hogy segítsenek a rászoruló gyermekeknek.

Fontos pozitívumként megemlítette, hogy az ügyfélbázis jelentős növekedésének köszönhetően ellensúlyozni tudják a hangalapú bevételek visszaesését, illetve növelni tudták az egy ügyfélre jutó bevételeiket.

Hálózatfejlesztések - 5G hálózat

A hálózatfejlesztésekről elmondta, hogy prioritást élvez az 5G fejlesztés és hogy gigabit képes kapcsolatot szeretnének kínálni, minden ügyfélnek. Az 5G hálózat kereskedelmi szolgáltatása folyamatosan bővül. Jelenleg Budapesten, hat vidéki nagyvárosban és a Balaton körül elérhető a szolgáltatás.

telekom 5G térkép

Kihangsúlyozta, hogy már közel 900 települést látnak el optikai technológiával.

Mobil oldalon hároméves programot indítottak, amely program az összes hazai bázisállomásra kiterjed, a program előrehaladtával a hálózati kapacitás és a távfelügyelet javul, ugyanakkor az energiafogyasztás csökken – húzta alá.

Elmondta, hogy a Magyar Telekom kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a turisztikailag kiemelt helyeken, mint a tavak környéke minél magasabb minőségű szolgáltatást nyújtson, figyelembe véve a megnövekedett kapacitás igényeket.

Szabó Melinda, kereskedelmi vezérigazgató-helyettes beszélt a kihívásokról, a megnövekedett kapacitás igényről, amelynek oka az otthoni munkavégzés, a távoktatás, illetve a streaming és az online játékok népszerűbbé válása, a korlátozások időszaka alatt.

Emelkedett a hangforgalom

Elmondta, hogy a hangforgalom is emelkedett. Ez részben annak köszönhető, hogy egyre többen választják az ügyfelek a korlátlan csomagot a mobil csomagok közül, de a vezetékes hangforgalom is megnőtt.

Faltól-falig internet

Kiemelte, hogy felértékelődött a jóminőségű netszolgáltatás. Az ügyfél faltól-falig, minden helyiségben szeretné élvezni a tökéletes internetet, ezért hozták létre az okos wifi szolgáltatást, ami elérhető a lakossági és a kisvállalati szegmensben is.

Netgarancia szolgáltatás

Kihangsúlyozta, hogy bevezették a netgarancia szolgáltatást. Ha bármilyen hiba felmerül egy ügyfelük hálózati internetszolgáltatásában, akkor, ha náluk van a mobil előfizetése is az illetőnek, azon keresztül számára korlátlan mobilnetet biztosítanak a hiba elhárításáig, hogy senki ne maradhasson internet nélkül.

eSIM, MultiSIM szolgáltatás

Az eSIM, MultiSIM szolgáltatás is fontos újításuk - húzta alá. Ezáltal nincs szükség fizikai SIM kártyára, ennek előnye, hogy nem szükséges semmilyen személyes kontaktus egy új előfizetés megkötéséhez. Már most 100 ezer ügyfél élt ezzel a lehetőséggel.

Az ügyfelek elmozdultak a korlátlan adatcsomagok felé

Elmondta, hogy megnőtt a mobil adatforgalom, az ügyfelek elmozdultak a korlátlan adatcsomagok felé, megváltozott a tartalomfogyasztás, megnövekedett az IPTV iránti igény (+108ezer ügyfél), mivel több korcsoport tartósan egy helyen van, így megnőtt a háztartásokra jutó SET-TOP-BOX és a televíziók száma. Kiemelte, hogy csökkent az elvándorlási hajlandóság.

Megemlítette, hogy a viedótéka és a moziklub szolgáltatásuk egyedülálló a hazai piacon, valamint, hogy nagyon sikeresek voltak a gyerekeknek biztosított tartalmak.

Bevezették a felhő alapú SMART-BOX szolgáltatást is, ami által itthon elsőként biztosítanak 4K tartalmat is – hangsúlyozta.

Telefonos alkalmazás és virtuális asszisztens

Megnőtt a bővült szolgáltatásokat kínáló telefonos alkalmazásukat használók száma is, valamint rengeteget fejlődött a virtuális asszisztensük Vanda - húzta alá.  Utóbbival 332 ezer teljeskörű tranzakciót tudtak lebonyolítani, és az ügyfelek elégedettsége Vandával hasonló volt, mint a rendes ügyfélszolgálattal.

Vezető pozícióban az online piacon

Az online kereskedelemben a mobil telefon és a tablet piacon sikerült megőrizniük a vezető szerepüket, illetve immár ők az ötödik legnagyobb forgalmú online kereskedők a TV készülékek piacán.

HELLOBIZNISZ - fókuszban a vállalkozások

Beszélt a hazai vállalkozásokkal való kapcsolatukról is. Elmondta, hogy készítettek egy felmérést, amely alapján kiderült, hogy azok a vállalkozások tudtak megküzdeni az új kihívásokkal, akik már elindultak a digitalizáció irányába.

A kis és középvállalati szegmensben sokan tudják, hogy mennyire fontos ez, de tartanak tőle, nem tudják hogyan kell hozzáfogni, épp ezért a Telekom létrehozta a HELLOBIZNISZ platformot, ahol edukációs tevékenységet látnak el, illetve egymásnak is segítenek rajta a vállalkozások. Emellett segítik, a cégek weblapkészítését és ha kell a szükséges tárhelyet is biztosítani tudják.