Sikeres negyedévet zárt a Magyar Telekom - rengeteg újítást vezettek be az elmúlt időszakban
PénzügySzámtalan innováció és technológiai fejlesztés vezetett be a Magyar-Telekom az elmúlt időszakban. Növekvő bevételek mellett nyolc százalékkal nőtt az adózott nyereség. Többek közt vállalkozás segítő platformmal, faltól-falig okos Wi-Fi-vel, virtuális asszisztenssel és eSIM-el is bővítették a szolgáltatásaikat.
A Magyar Telekom hajnalban közzétette az első negyedéves gyorsjelentését, amelyet követően a társaság megtartotta az eredményeiről szóló sajtóbeszélgetését.
Először Daria Dodonova, gazdasági vezérigazgató-helyettes ismertette a vállalat eredményeit.
Kihangsúlyozta, hogy a pénzügyi teljesítményük a járvány ellenére az eredti várakozásoknak megfelelően alakult, viszont őket is komoly kihívások elé állította, hogy a munkatársaik megközelítőleg 80 százaléka távmunka végzésre kényszerült.
Megjegyezte azonban, hogy a távközlési vállalatok kevésbé voltak kitéve a pandémia negatív hatásainak, hiszen tavaly a szolgáltatásaikra még növekedett is a kereslet. Persze adódtak váratlan kiesések is a pénzügyi oldalon, például a roaming bevételek a turizmus megbicsaklásával szinte teljesen eltűntek.
Jó időszakot tudhat maga mögött a vállalat
Ha az elmúlt egy évet nézzük, összességében jó időszakot tudhat maga mögött a Magyar Telekom. Ugyan 2020 második negyedévében némi visszaesést könyvelhetnek el, az EBITDA is 2,5 százalékkal csökkent, azonban az elmúlt három negyedévben, beleértve az idei első negyedévet is folyamatosan növekedni tudtak.
A harmadik hullám súlyosabb volt, de a Magyar Telekom gyorsan tudott alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez – húzta alá.
Bevételeik 1,9 százalékkal, az EBITDA 8,1 százalékkal nőtt az első negyedévben. A beruházások szintje a bázisidőszakhoz hasonló értéket mutat.
Javasolják az oltakozást a munkavállalóknak
Kiemelte, hogy a vezetés mindemellett elsősorban a munkavállalóik jóllétére összpontosított. Elmondta, hogy az oltások felgyorsult ütemének köszönhetően lehetővé vált, hogy a Telekom is javasolja az oltakozást a munkavállalóinak. Ha minden a terveik szerint alakul, a második negyedévben már visszatérhetnek az irodáikba dolgozni.
Nőtt az előfizetők száma, javult a belső hatékonyság
Szót ejtett az elmúlt időszak sikereiről is. Biztosították maguk számára a 900/1800 MHz-es frekvenciájú sávot, tovább növelték a gigabit képes hálózatukat, 6,5 százalékkal bővült a televízió előfizetőik száma és többen vannak a szélessávú vezetékes szolgáltatást igénybe vevő ügyfelek is, javították a belső hatékonyságukat, mérsékelték a költségeiket, illetve kihangsúlyozta, hogy a CDP rangsora alapján az éghajlatváltozással kapcsolatos beszállítói programjuk a világ legjobb 7 százalékához tartozik.
Széles körben növekedtek a bevételeik
A bevételekről elmondta, hogy azok széles körben növekedtek. A mobil szolgáltatásokból 2,3; a vezetékes szolgáltatásokból pedig 0,9 százalékkal emelkedett ez az érték.
A digitális oktatásban résztvevő tanároknak és diákoknak járó, jogszabályban előírt kedvezmény ugyan mérsékelte valamelyest a bevételeiket, de kiemelte, hogy fontosnak tartják, hogy segítsenek a rászoruló gyermekeknek.
Fontos pozitívumként megemlítette, hogy az ügyfélbázis jelentős növekedésének köszönhetően ellensúlyozni tudják a hangalapú bevételek visszaesését, illetve növelni tudták az egy ügyfélre jutó bevételeiket.
Hálózatfejlesztések - 5G hálózat
A hálózatfejlesztésekről elmondta, hogy prioritást élvez az 5G fejlesztés és hogy gigabit képes kapcsolatot szeretnének kínálni, minden ügyfélnek. Az 5G hálózat kereskedelmi szolgáltatása folyamatosan bővül. Jelenleg Budapesten, hat vidéki nagyvárosban és a Balaton körül elérhető a szolgáltatás.
Kihangsúlyozta, hogy már közel 900 települést látnak el optikai technológiával.
Mobil oldalon hároméves programot indítottak, amely program az összes hazai bázisállomásra kiterjed, a program előrehaladtával a hálózati kapacitás és a távfelügyelet javul, ugyanakkor az energiafogyasztás csökken – húzta alá.
Elmondta, hogy a Magyar Telekom kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a turisztikailag kiemelt helyeken, mint a tavak környéke minél magasabb minőségű szolgáltatást nyújtson, figyelembe véve a megnövekedett kapacitás igényeket.
Szabó Melinda, kereskedelmi vezérigazgató-helyettes beszélt a kihívásokról, a megnövekedett kapacitás igényről, amelynek oka az otthoni munkavégzés, a távoktatás, illetve a streaming és az online játékok népszerűbbé válása, a korlátozások időszaka alatt.
Emelkedett a hangforgalom
Elmondta, hogy a hangforgalom is emelkedett. Ez részben annak köszönhető, hogy egyre többen választják az ügyfelek a korlátlan csomagot a mobil csomagok közül, de a vezetékes hangforgalom is megnőtt.
Faltól-falig internet
Kiemelte, hogy felértékelődött a jóminőségű netszolgáltatás. Az ügyfél faltól-falig, minden helyiségben szeretné élvezni a tökéletes internetet, ezért hozták létre az okos wifi szolgáltatást, ami elérhető a lakossági és a kisvállalati szegmensben is.
Netgarancia szolgáltatás
Kihangsúlyozta, hogy bevezették a netgarancia szolgáltatást. Ha bármilyen hiba felmerül egy ügyfelük hálózati internetszolgáltatásában, akkor, ha náluk van a mobil előfizetése is az illetőnek, azon keresztül számára korlátlan mobilnetet biztosítanak a hiba elhárításáig, hogy senki ne maradhasson internet nélkül.
eSIM, MultiSIM szolgáltatás
Az eSIM, MultiSIM szolgáltatás is fontos újításuk - húzta alá. Ezáltal nincs szükség fizikai SIM kártyára, ennek előnye, hogy nem szükséges semmilyen személyes kontaktus egy új előfizetés megkötéséhez. Már most 100 ezer ügyfél élt ezzel a lehetőséggel.
Az ügyfelek elmozdultak a korlátlan adatcsomagok felé
Elmondta, hogy megnőtt a mobil adatforgalom, az ügyfelek elmozdultak a korlátlan adatcsomagok felé, megváltozott a tartalomfogyasztás, megnövekedett az IPTV iránti igény (+108ezer ügyfél), mivel több korcsoport tartósan egy helyen van, így megnőtt a háztartásokra jutó SET-TOP-BOX és a televíziók száma. Kiemelte, hogy csökkent az elvándorlási hajlandóság.
Megemlítette, hogy a viedótéka és a moziklub szolgáltatásuk egyedülálló a hazai piacon, valamint, hogy nagyon sikeresek voltak a gyerekeknek biztosított tartalmak.
Bevezették a felhő alapú SMART-BOX szolgáltatást is, ami által itthon elsőként biztosítanak 4K tartalmat is – hangsúlyozta.
Telefonos alkalmazás és virtuális asszisztens
Megnőtt a bővült szolgáltatásokat kínáló telefonos alkalmazásukat használók száma is, valamint rengeteget fejlődött a virtuális asszisztensük Vanda - húzta alá. Utóbbival 332 ezer teljeskörű tranzakciót tudtak lebonyolítani, és az ügyfelek elégedettsége Vandával hasonló volt, mint a rendes ügyfélszolgálattal.
Vezető pozícióban az online piacon
Az online kereskedelemben a mobil telefon és a tablet piacon sikerült megőrizniük a vezető szerepüket, illetve immár ők az ötödik legnagyobb forgalmú online kereskedők a TV készülékek piacán.
HELLOBIZNISZ - fókuszban a vállalkozások
Beszélt a hazai vállalkozásokkal való kapcsolatukról is. Elmondta, hogy készítettek egy felmérést, amely alapján kiderült, hogy azok a vállalkozások tudtak megküzdeni az új kihívásokkal, akik már elindultak a digitalizáció irányába.
A kis és középvállalati szegmensben sokan tudják, hogy mennyire fontos ez, de tartanak tőle, nem tudják hogyan kell hozzáfogni, épp ezért a Telekom létrehozta a HELLOBIZNISZ platformot, ahol edukációs tevékenységet látnak el, illetve egymásnak is segítenek rajta a vállalkozások. Emellett segítik, a cégek weblapkészítését és ha kell a szükséges tárhelyet is biztosítani tudják.